stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 226131
  • 01 بهمن 1399 - 10:20
0

تحلیل‌های تکنیکالی در برابر بازار بورس بی‌اعتبار شدند/در بازار دستوری، آینده مثبتی رقم نمی‌خورد

تحلیل‌های تکنیکالی در برابر بازار بورس بی‌اعتبار شدند/در بازار دستوری، آینده مثبتی رقم نمی‌خورد

ایسنا/مرکزی یک فعال بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط کنونی، تمام تحلیل های تکنیکالی نسبت به بازار اعم از شاخص‌ها یا سهم ها، بی اعتبار شده و بازار تحت دستور دو فرمان مثبت و منفی شدن قرار گرفته، در بازاری که دستور حکمفرما شود، آینده مثبتی رقم نخواهد خورد.

قلم | qalamna.ir :

میلاد ویسمه در گفت‌وگو با اظهار کرد: متاسفانه علیرغم موقعیت فوق العاده عالی شاخص کل از نظر تکنیکال و همچنین از نظر خبرهای بین المللی که انتظار می رفت تاثیر مثبتی بر بورس بگذارد، می بایست شاهد مثبت شدن شاخص از هفته گذشته می‌بودیم که نظر قالب تحلیلگران بازار سرمایه بر این مهم، یکسان بود.

وی افزود: متاسفانه علیرغم تمامی این موارد و علیرغم صحبت های فوق العاده زیاد و امیدبخش مسئولین ذیربط، نه تنها شاهد رشد طبیعی شاخص نبودیم بلکه شاهد افت بدون منطق و غیرعلمی شاخص کل در این مدت بوده‌ایم. متاسفانه این رفتار صرفا نشانگر عدم شفافیت مسئولین بورسی با مردم و سهامداران بوده و بروز این چنین رفتارهایی موجب خروج پول از بازار سرمایه و هدایت نقدینگی به بازارهای مالی دیگر، بروز تورم و همچنین سرمایه گذاری در بازارهای غیرمجاز و پرتهدید از جمله ارزهای دیجیتال یا بازار بورس بین الملل می‌شود.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در زمانی که مسئولین اعلام می‌کنند، مردم از سرمایه گذاری در بازارهای پرتهدید خودداری کنند، چه بستر امنی را برای بازار بورس یا سرمایه مردم و سهامداران ترتیب داده‌اند؟ بالغ بر ۶ ماه است که هر روز توصیه اکید مسئولین ذیربط اعم از مسئولین دولتی یا اعضای شورای عالی بورس و رئیس سازمان بورس به سهامداران بر این است که تحت هیچ شرایطی سرمایه خود را از بازار خارج نکنند، اما در این ۶ ماه سهامداران ۸۰ درصد سرمایه خود را باخته‌اند.

ویسمه بیان کرد: آیا در این شرایط می‌توان به  آینده بورس امیدوار بود؟ در هر بازار مالی شرط نخست، صداقت و اعتماد است، ولی متاسفانه اعتماد از بازار بورس به صورت گسترده‌ای سلب شده و با این شرایط دیگر نمی‌توان در مورد دو مزیت اصلی بازار بورس که نقدشوندگی سریع و برخورداری از حمایت های دولتی است، صحبتی کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و خروج قابل توجه سرمایه از بازار بورس، مسئولیت تورم و زیان های بعدی سرمایه گذاران در بازارهای پرتهدید به نوعی متوجه دولتی‌ها است. حدودا ۴ ماه است که صحبت این است که دولت می بایست یک درصد از سرمایه صندوق را برای حمایت از بازار بورس خرج کند ولی در این ایام نه تنها شاهد ورود ریالی از سوی دولت نبوده‌ایم بلکه هرروزه شاهد فروش سهام توسط دولت یا حقوقی‌های تحت امر او بوده‌ایم.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه بازار بورس می‌تواند حال خوبی داشته باشد، اما متاسفانه ندارد، گفت: بازارگردان‌ها نیز نقش فوق العاده کمرنگ و غیرفعالی در این حوزه داشته اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.