stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 226127
  • 01 بهمن 1399 - 10:19
0

تحریم دو شرکت ایران‌ترانسفو زنجان توسط آمریکا

تحریم دو شرکت ایران‌ترانسفو زنجان توسط آمریکا

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: هفته گذشته دو شرکت ایران ترانسفوی زنجان در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

قلم | qalamna.ir :

سید علی یگانه‌فرد شب گذشته (۳۰ دی‌ماه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به حضور سه شرکت سیم و کابل ابهر، توزیع ایران ترانسفو زنگان و گسترش صنایع روی ایرانیان از استان زنجان در جمع برترین‌های صادراتی امسال در کشور، اظهار کرد: هفته گذشته دو شرکت ایران ترانسفوی زنجان در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت که امید است با برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه، زمینه توسعه و صادرات هرچه بیشتر محصولات مختلف تولیدی از استان زنجان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در نقشه تجارت خارجی هم ظرفیت‌ها و هم کشورهای هدف‌گذاری شده مورد توجه قرار گرفته است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹ جلسه شورا برگزار شده و ۵۶ مصوبه در پی داشته که ۴۹ مصوبه آن استانی و ۷ مصوبه آن ملی بوده و ۶۰ درصد مصوبات نیز اجرایی شده است.

این مسئول ادامه داد: جلسات شورای گفت‌وگو بر اساس نقشه راه تجارت خارجی استان و ظرفیت‌های استانی در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، شیلات، کشمش، زیتون، بورس و غیره مورد بررسی قرار گرفته و ذیل نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان، همکاری با کشور بنگلادش و کشورهای عضو گروه D-۸ مورد بررسی قرار گرفت و پس از سفر سفیر بنگلادش به استان، در حال حاضر دو شرکت موفق به همکاری و ایجاد ارتباط برای صادرات محصولات خود شده‌اند.

یگانه‌فرد با بیان اینکه ظرفیت‌های بازار شهر کربلا بررسی خواهد شد تا شاهد افزایش صادرات استان زنجان از ۲۸ میلیون دلار به ۱۰۰ میلیون دلار باشیم، تصریح کرد: در رابطه با کار با کشور ارمنستان نیز مکاتبات صورت گرفته و این کشور می‌تواند هدف بعدی کار با استان زنجان، ذیل نقشه راه تجارت خارجی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه بحث آموزش در اتاق هر ساله به صورت جدی پیگیری شده است، گفت: امسال نیز تاکنون ۲۱ دوره آموزش مختلف در اتاق برگزار شده که عمده مباحث آن تجارت و صادرات و به صورت مجازی و رایگان با توجه به شیوع ویروس کرونا بوده است.

وی با اشاره به تهیه، تدوین و طراحی کتاب توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان زنجان در بخش کشاورزی با همکاری سازمان جهادکشاورزی، خاطرنشان کرد: این کتاب در استان و نیز در سطح کشور و اتاق‌های بازرگانی و نیز سفارتخانه‌ها توزیع شده است.

در ادامه این جلسه، دادستان زنجان نیز اظهار کرد: اتاق بازرگانی زنجان طی ماه‌های اخیر اتفاقات و رخدادهای بسیار خوبی را رقم زده و حرکت‌های بسیار خوبی داشته، به طوری که حرکت اتاق بازرگانی زنجان رو به رشد و مطلوب بوده است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی ادامه داد: با برنامه‌های موثر اقتصادی می‌توان در راستای امنیت گام برداشت و پیشرفت کرد و جای تردیدی نیست که این کارکرد عرصه کار جهادی و انقلابی است.

وی افزود: در هدف‌گذاری‌های منطقه‌ای باید به صورت جدی حضور پیدا کنیم، بسیاری از کشورها روابط و جاذبه‌های خود را برای کار با ایران همچنان دارند و فارغ از تحریم‌ها و مشکلات دیگر، ارتباط خود را با ایران حفظ کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه دایر کردن کنسولگری‌ها به صورت افتخاری می‌تواند بسیار موثر واقع شود، گفت: اتاق بازرگانی در زمینه تسهیل‌گری هر چه کار کند باز هم ظرفیت دارد، این در حالی است که باید کمیته جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را بیشتر فعال کرد.

دادستان زنجان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی در مراقبت از برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور می‌تواند حضور موثری داشته باشد و به واقع صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در حال حاضر افسران جنگ جبهه اقتصادی هستند، به همین دلیل باید نقش استان در توسعه ملی تبیین و این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.