stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 226076
  • 01 بهمن 1399 - 1:01
0

شرکت‌های ترک در اولویت بازسازی جمهوری آذربایجان

شرکت‌های ترک در اولویت بازسازی جمهوری آذربایجان

شرکت‌های ترک تاکنون ۱۶ میلیارد دلار پروژه عمرانی در جمهوری آذربایجان اجرا کرده اند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از دیلی صباح، شرکت های ترک فعال در حوزه عمرانی و ساختمانی در اولویت پروژه های بازسازی جمهوری آذربایجان خواهند بود و در برگزاری مناقصه های عمرانی این کشور در اولویت قرار خواهند گرفت. پس از خاتمه جنگ در منطقه قره باغ، باکو یک برنامه بازسازی سریع را به راه انداخته است و دولت تلاش دارد تا جریان زندگی را در مناطق جنگ زده احیا کند. 

دولت آذربایجان تسهیلات جدیدی را برای سرمایه گذاران خارجی در این مناطق در نظر خواهد گرفت و تلاش شده است تا با رفع حداکثری موانع اداری، پروژه های عمرانی با حداکثر سرعت شروع و اجرا شوند. فیروز مصطفایف- مدیر امور ساخت و ساز، برنامه ریزی شهری و آب و برق در کابینه آذربایجان، ترکیه را مدلی مثال زدنی در زمینه ساخت و ساز دانسته و افزوده است کشورش ترجیح می دهد از مدل عمرانی ترکیه در بازسازی ها استفاده کند. 

از سال ۱۹۷۲ تاکنون شرکت های ترک بیش از ۱۰ هزار پروژه عمرانی به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار را در ۱۲۷ کشور اجرا کرده اند. 

به گفته مصطفایف، در سیستم قدیمی مناقصه ها، قیمت پایه برای شرکت های خارجی متفاوت از شرکت های داخلی بود که باعث ایجاد دشواری هایی برای سرمایه گذاران خارجی می شد. در سیستم جدید با رفع موانع اداری تلاش شده است شرکت های خارجی بتوانند راحت تر در مناقصه ها شرکت کنند. با توجه به سابقه همکاری های مشترک شرکت های ترک و آذری با یکدیگر، قرار است احداث جاده جدید بین فوزلی و شوشا به طور مشترک توسط دو کشور اجرا شود. شرکت های ترک تاکنون ۱۶ میلیارد دلار پروژه عمرانی در جمهوری آذربایجان اجرا کرده اند و با توجه به مزیت های رقابتی، شراکت به نفع هر دو کشور خواهد بود. 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.