stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 225974
  • 30 دی 1399 - 22:05
4
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز:

دغدغه دولت اسلامی معیشت، فرهنگ و مشکلات مردم باید باشد

دغدغه دولت اسلامی معیشت، فرهنگ و مشکلات مردم باید باشد
خوزستان - دولت فعلی اسلامی نیست؛ به طور مثال چند نفر از مسئولان نماز اول وقت می‌خوانند و چه تعداد برنامه برحسب نماز اول وقت چیده می‌شود و یا پروازها، حرکت‌های قطارها و اتوبوس‌ها، جلسات و ... باید برحسب نماز اول وقت چیده شود البته این موضوع بخشی از اسلامی بودن است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد در آیین افتتاحیه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خوزستان، با بیان اینکه اگر تمام عالم بخواهند جلوی اراده خدا را بگیرند نمی‌توانند اظهار کرد: در سال ۱۳۴۲ در حالی که شاه فکر می‌کرد با تبعید امام (ره) همه چیز تمام شده است، رساله‌های امام (ره) را جمع کردند و اجازه ندادند تا کسی نامی از ایشان ببرد و نقد ممنوع شد و با نقدکننده‌ها با شدت و حدت برخورد و در نهایت در دنیایی که تنها صدایی که باید شنیده می‌شد باید در موافقت با استکبار جهانی، شوروی سابق و صهیونیسم بود و این صداها را به گوش جهانیان می‌رساندند و هر صدایی که نقطه مقابل این‌ها بود در نطفه خفه می‌شد، در چنین فضایی انقلاب شکوهمند اسلامی با اراده خداوند شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته تصریح کرد: واکاوی این دستاوردها بدون شک برای این نسل قابل لمس و احصا نیست و نسل‌های بعدی باید به واکاوی دستاوردهای نظام مقدس انقلاب اسلامی بپردازند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید به دنبال تشکیل دولت جوان، انقلابی و جهادی باشیم اشاره کرد و افزود: باید به دنبال دولتی باشیم که دغدغه درد، معیشت، فرهنگ و مشکلات مردم را داشته باشد چراکه انقلاب اسلامی صورت گرفت که بسترساز حکومت جهادی باشد و طبیعتا تا زمانی که مردم در صحنه نباشند بسترسازی اتفاق نمی‌افتد.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه دولتی که در آینده شکل می‌گیرد باید دولت اسلامی باشد چرا که انقلاب، اسلامی است ابراز کرد: دولت فعلی اسلامی نیست؛ به طور مثال چند نفر از مسئولان نماز اول وقت می‌خوانند و چه تعداد برنامه برحسب نماز اول وقت چیده می‌شود و یا پروازها، حرکت‌های قطارها و اتوبوس‌ها، جلسات و … باید برحسب نماز اول وقت چیده شود البته این موضوع بخشی از اسلامی بودن است.

وی یاد آور شد: عملکردها و رفتارها باید به گونه‌ای باشد ‌که عدالت اجتماعی در شهر اهواز، دورترین نقاط کشور و مرکز کشور دیده شود که اگر این موضوع رعایت شود قطعا آن دولت اسلامی شکل خواهد گرفت.

بیان کارآمدی نظام و ایجاد امید در جامعه نقطه قوت برنامه‌های دهه فجر باشد

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا قربانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین اظهار داشت: هرساله برای برنامه‌ریزی و اجرای مراسمات دهه فجر در استان خوزستان ۲۱ کارگروه تشکیل می‌شود که کار این کارگروه‌ها برنامه‌ریزی، طراحی، اولویت‌بندی و جمع‌بندی برنامه‌های دهه فجر بوده که درنهایت این برنامه‌ها از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن اجرا خواهد شد و هر نهاد و سازمانی متولی یکی از این برنامه‌ها خواهد بود.

وی افزود: جهت‌گیری برنامه‌های دهه فجر باید متناسب با شرایط روز باشد و یکی از موضوعات مهمی که باید در راستای این جهت‌گیری به آن توجه کنیم این است که نوع عملکرد دشمن را بشناسیم امروزه دشمنان ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا به انقلاب ضربه بزنند و یکی از حربه‌های آن‌ها ضربه زدن به کارآمدی نظام در اذهان عمومی است تا زمینه یاس و ناامیدی را در مردم فراهم آوردند فلذا یکی از محورهایی که در کارگروه‌های دهه فجر وجود دارد این است که روی این نکته یعنی بیان کارآمدی نظام و ایجاد امید در جامعه تمرکز کنیم.

یوم الله دهه فجر تجدید حیات اسلام است

در ادامه این مراسم  مسلم رحیمی، مدیرکل صداوسیمای خوزستان بهمن‌ماه را ماه تجدید حیات اسلام دانست و ابراز داشت: بهمن‌ماه برای ما ماه تجدید حیات اسلام  و یک بهار جدید در تاریخ اسلام و بشریت است فلذا با توجه به شرایط کرونائی کشور باید خلاقیت‌ها، ابتکارات و برنامه‌های نو و جدیدی در دهه فجر امسال صورت بگیرد همچنین در دهه فجر امسال باید توجه ویژه‌تری به معیشت مردم و حل مشکلات معیشتی مردم داشته باشیم.

وی در ادامه به بیان نقش خوزستان در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: استان خوزستان نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته همان‌گونه که در حال حاضر این استان نقش برجسته‌ای در تداوم انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و همچنین در تولید و اقتصاد کشور دارد.

متحد و یکپارچه باشیم

در پایان این مراسم دکتر شریعتی استاندار خوزستان، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم اذعان داشت: انقلاب اسلامی درواقع پیروزی مستضعفین بر مستکبرین، انقلاب نومید بخش و تعالی دهنده همه جنبش‌های آزادی‌بخش در دنیا و انقلابی بود که به دنبال گسترش خیرها و ارزش‌ها و همچنین مبارزه با پلیدی‌ها و ظلم و ستم در دنیای امروز بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ابراهیم فارسی مدان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.