stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 225674
  • 30 دی 1399 - 10:15
0
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان:

تولید بیش ازیک هزار تن ماهی پرورشی با استفاده از منابع آب کشاورزی

تولید بیش ازیک هزار تن ماهی پرورشی با استفاده از منابع آب کشاورزی
هرمزگان- سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان از تولید یک هزار و 150 تنی انواع ماهیان پرورشی با استفاده از آب چاههای بخش کشاورزی ، سدها و آب بندهای بازسازی شده از سال گذشته تاکنون خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

علی اصغر خلیلی با اشاره به اینکه منابع آبی که در زمینهای کشاورزی استان وجود دارد همواره بستر مناسبی برای تولید آبزیان، کسب درآمد و اشتغالزایی برای بهره‌برداران بخش کشاورزی می باشد، اظهار کرد: در حال حاضر از آب چاههای کشاورزی، سدها و آب بندهای بازسازی شده این استان در مناطقی از شهرستانهای حاجی آباد، رودان، بندرعباس برای پرورش آبزیان استفاده می شود.

وی همچنین به تولید یک هزار و ۱۵۰ تنی انواع ماهیان پرورشی با استفاده از منابع آبی بخش کشاورزی این استان طی سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: آبزیان قابل پرورش در آبهای داخلی در شرایط هرمزگان (آبهای شیرین ولب شور) شامل ماهیان گرمابی(خانواده کپور ماهیان)، ماهیان خاویاری ومیگو(گونه وانامی) می باشد.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در خصوص پرورش آبزیان ماهیان گرمابی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی وآب بندها ادامه داد: بدین منظور طی سال گذشته در ۲۶۶ هکتار از مزارع دومنظوره خرد و آببندهای بازسازی شده ۶۰۵ تن انواع ماهیان گرمابی تولید شده است.

خلیلی همچنین تصریح کرد: در دی ماه سالجاری در ۲۹۸ هکتار از مزارع دومنظوره خرد و آببندهای بازسازی شده ۵۲۰ تن انواع ماهیان گرمابی تولید شده است.

وی با اشاره به تولید ماهیان خاویاری با استفاده از منابع آبی بخش کشاورزی شامل چاهها، سدها و آب بندهای بازسازی شده این استان افزود: طی سال گذشته در ۱۵ استخر احداث شده ۱۵ تن ماهی خاویاری تولید شده است.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: همچنین در دی ماه سالجاری در ۱۶ استخر احداث شده  ۱۰ تن ماهی خاویاری تولید شده است.

خلیلی تاکید کرد: در حال حاضرمیگو وانامی در آبهای شور و لب شور داخلی این استان  بصورت پراکنده پرورش داده می شود.

وی خاطرنشان ساخت: امید است تا در سال های آتی با اشاعه فرهنگ استفاده از آب چاههای بخش کشاورزی جهت پرورش آبزیان شاهد تولید بیشتر و مناسبی در این منابع آبی باشیم.

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در ادامه رسیدن به این هدف را نیازمند رعایت اصول و روش‌های پرورش ماهیان و عمل به دستورالعمل‌های مربوطه دانست و افزود: ارتقاء بهره‌وری از این منابع آبی نیاز به تعامل و همکاری بیشتر  بین بخش خصوصی و دولتی را می‌طلبد.

خلیلی در پایان اظهار کرد: در تعریف منابع آبی می‌توان به دریاچه‌های پشت سد، بندهای کشاورزی در مسیر روان آب‌ها، بصورت طبیعی یا مصنوعی و رودخانه‌ها و… اشاره کرد که این مکان‌ها مستعد و مناسب برای پرورش انواع گونه‌های ماهیان متناسب با شرایط محیطی و اکولوژی خواهند بود و از این طریق می‌توان به رشد و تولید ماهیان کمک کرد.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.