stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 225668
  • 30 دی 1399 - 10:17
1

هرگز مخالف اصل تحقیق و تفحص نیستم/ ابهامات به وجود آمده در ذهن مردم برطرف شود

هرگز مخالف اصل تحقیق و تفحص نیستم/ ابهامات به وجود آمده در ذهن مردم برطرف شود
اصفهان_ نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگز مخالف اصل تحقیق و تفحص نبوده‌ ولی موافق هزینه بیهوده از سرمایه‌های ملی و اعتبار افراد، بدون اطمینان از حصول نتیجه نیست، مراجع قانونی و بازرسی در اسرع وقت به وظایف خود با دقت و ظرافت بیشتر از قبل عمل کنند تا ابهامات به وجود آمده در ذهن مردم برطرف شود.
قلم | qalamna.ir :

هفته گذشته در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۱۹۸ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ رأی مأخوذه، تصویب شد.

طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه از نیمه مهر ماه با مصاحبه حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، نماینده فلاورجان و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح آن مطرح شد و سپس در کمیسیون مربوطه هم تصویب و به جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آمد.

بر اساس طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه موضوع اصلی این تحقیق و تفحص این طور عنوان شده است: دلایل بکارگیری مدیران بازنشسته و فاقد صلاحیت فردی و تخصصی در سطوح مختلف مدیریتی این شرکت علیرغم نص صریح قانون چیست؟‌ علت دست‌اندازی به منافع عظیم این شرکت که جزء بیت‌المال است برای ماندگاری در مدیریت چیست؟

پس از تصویب این طرح در مجلس، حجت الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس در این باره اظهار داشت: این اقدام گامی برای بررسی تخلفات خواهد بود و احیاناً اگر فسادی وجود داشته باشد، بررسی شده و حق سهامداران و بیت‌المال به دست می‌آید و به مدیریت ناسالم این مجموعه پایان داده شود.

دلایل نماینده مبارکه برای رأی ممتنع به تحقیق و تفحص فولادی

در پی تصویب این طرح پروین صالحی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم این شهرستان بیانیه‌ای صادر کرد. صالحی در این بیانیه آورده است: اینجانب پیگیر حق قانونی مطالبه و شفافیت در موارد مطرح‌شده به‌ عنوان نماینده شهرستان میزبان فولاد مبارکه از طریق دستگاه‌های متولی هستم ولی ضربه زدن به اصل موجودیت این شرکت بزرگ اقتصادی باعث خواهد شد دود آن به چشم مردم و سهامدار این شرکت برود.

وی با بیان اینکه معتقدم ادعاهای فساد مالی و یا طرح سؤال در خصوص هرگونه تخلف در فولاد مبارکه، بایستی از طریق مراجع قضایی و سازمان بازرسی پیگیری شود، افزوده است: لازم است مسؤولان این شرکت نیز پاسخ دهند و صحت هرگونه ادعایی که از هر سویی مطرح می‌شود هرچه سریع‌تر مشخص شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین گفته که هرگز مخالف اصل تحقیق و تفحص نبوده‌ ولی موافق هزینه بیهوده از سرمایه‌های ملی و اعتبار افراد، بدون اطمینان از حصول نتیجه نیست، مراجع قانونی و بازرسی در اسرع وقت به وظایف خود با دقت و ظرافت بیشتر از قبل عمل کنند تا ابهامات به وجود آمده در ذهن مردم برطرف شود.

مسائل اصلی در طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه نیامده است

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی نیز در این خصوص ضمن بیان اینکه نسبت به این مسأله انتقاداتی داشته، گفته که بنده به طرح تحقیق و تفحص از فولاد رأی موافق دادم البته برخی مدعیات مطرح شده را با تحقیق عرض می‌کنم که صحت ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه در مجلس هم با آبروی افراد مثل آن خانم دفتردار با ذکر نام بازی شد که خلاف شرع است، افزود: ایرادات فولاد چیزهایی دیگری است که متأسفانه اصلا در طرح خبری از آن‌ها نیست.

انتهای پیام/

هشتگ: , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.