stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 225540
  • 29 دی 1399 - 17:42
0
شهردار شهرضا:

بستر سینمای سیار فراهم شد

بستر سینمای سیار فراهم شد
اصفهان_ شهردار شهرضا گفت: بستر سینمای سیار هم با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد شهرضا فراهم شده که پرده‌های نمایش ویدئو پروژکتور، سیستم روشنایی و صوتی نیز برای آن لحاظ شده است.
قلم | qalamna.ir :

شهرستان شهرضا با داشتن ۶ کتابخانه فعال عمومی جزو فعال‌ترین شهرستان‌های استان در حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی است اما ایجاد کتابخانه‌های سیار می‌تواند راهی مناسب برای ارائه خدمات بیشتر در روستاها و مناطقی باشد که دارای شرایط لازم و قانونی احداث کتابخانه عمومی نیستند.

همچنین این شهرستان با توجه به جمعیت فعلی تنها دارای یک سینما است و ایجاد سینمای سیار می‌تواند گامی مؤثر برای وضعیت فرهنگی و هنری شهرضا و پر شدن سبد فرهنگی خانواده‌ها شود.

در این ارتباط شهردار شهرضا، با اشاره به افتتاح نخستین کتابخانه و سینمای سیار در شهرضا اظهار داشت: دو دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق حاشیه‌ای و روستاهای پیرامون شهر جهت ایجاد عدالت اجتماعی و همچنین دسترسی تمامی اقشار به منابع مکتوب اختصاص داده شد.

حبیب قاسمی افزود: در دیدار و نشست با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با استقبال از این طرح پنج هزار جلد به ارزش ۱۰۰ ملیون تومان برای دو کتابخانه تخصیص دادند که تاکنون سه هزار جلد آن تحویل و مابقی تا دهه مبارک فجر تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به مدت زمان تکمیل اتوبوس به عنوان کتابخانه سیار، تصریح کرد: تعمیرات اساسی و تکمیل و قفسه گذاری کتابخانه هر دستگاه اتوبوس، دو ماه به طول انجامید.

شهردار شهرضا ارزش هرکدام از این کتابخانه‌ها را ۴۰۰ میلیون تومان بیان کرد و گفت: بستر سینمای سیار هم با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد شهرضا فراهم شده که پرده‌های نمایش ویدئو پروژکتور، سیستم روشنایی و صوتی نیز برای آن لحاظ شده است.

وی با تأکید بر اینکه از تجهیز دیگر کتابخانه‌های عمومی شهر غافل نشدیم، تصریح کرد: شهرداری شهرضا در محله خمینی‌آباد، ساختمانی را در نظر گرفته است که تجهیز آن را نهاد کتابخانه‌ها انجام خواهد داد و در دهه‌ی فجر رونمایی می‌شود؛ همچنین بخشی از فرهنگسرای محله اسلام آباد را هم در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دادیم.

قاسمی با بیان اینکه محتوای کتاب‌ها به روز و برای تمامی سنین در نظر گرفته شده، گفت: مراجعه کنندگان می‌توانند با عضویت در کتابخانه، کتاب‌ها را در محیط و سالن اتوبوس مطالعه کنند و یا به عنوان امانت تحویل بگیرند.

وی ایجاد این کتابخانه را امری برای گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوان دانست و گفت: تصمیم گرفته شد که با همکاری بسیج یک هفته قبل مستقر شدن اتوبوس کتابخانه در محله‌ها اطلاع رسانی‌های لازم صورت بگیرد.

شهردار شهرضا بر رویکرد شهروند دانش محور این شهر، اظهار کرد: شهروند آگاه به معنای داشتن شهری پویا، آگاه و قانون‌مدار بوده و این امر موجب پیشرفت یک شهر می‌شود و شهرداری باید در ارتقای فرهنگ کتابخوانی هزینه کند زیرا این امر موجب افزایش آگاهی مردم می‌شود.

کتابخانه سیار گامی مؤثر در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

وی با توجه به ایجاد این کتابخانه سیار که می‌تواند گامی بسیار مؤثر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد، افزود: این امر موجب افزایش آگاهی مردم می‌شود و کارها و فعالیت‌های فرهنگی همیشه ماندگار است، انشاالله در آینده شاهد گسترش روز افزون طرح‌های ترویجی کتابخوانی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.