stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 225514
  • 30 دی 1399 - 9:26
0
ترددها در محورهای مواصلاتی قم:

ترددها در محورهای مواصلاتی قم با برداشتن محدودیت‌ها افزایش یافت

ترددها در محورهای مواصلاتی قم با برداشتن محدودیت‌ها افزایش یافت
قم- محورهای مواصلاتی استان قم در روزهای گذشته با توجه به کاهش محدودیت‌ها شاهد افزایش قابل‌توجه تردد بین‌شهری بود که این مسافرت‌ها با رنگ و بوی کرونا عجین شده است.
قلم | qalamna.ir :

با اعمال محدودیت‌های برون‌شهری با توجه به وضعیت قرمز استان، ستاد ملی کرونا در آبان‌ماه محدودیت‌هایی را در ترددهای برون‌شهری اعمال و از تردد خودروهای غیربومی به دیگر استان‌ها جلوگیری کرد.

در جریان این محدودیت‌ها که طبق ابلاغیه وزارت کشور و بنا به مصوبات کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت گرفت، تردد در ۲۵ مرکز استان از جمله قم ممنوع شد و در این زمینه تردد خودروهای غیربومی با نظارت و تشدید بیشتری پیگیری شد.

طبق آمار اداره کل راهداری استان قم با اعمال محدودیت‌ها، تردد در آذرماه ۷۰ درصد کاهش یافت اما با کاهش این محدودیت‌ها با توجه به وضعیت آبی شدن شرایط استان قم، ترددها در محورهای مواصلاتی استان نه‌تنها افزایش بلکه مشابه ترددهای سال قبل بازگشته است.

افزایش ترددها در دی‌ماه نسبت به آذرماه

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به اعمال محدودیت‌ها در محورهای مواصلاتی ۲۵ استان از جمله استان قم که جزو محورهای پرتردد کشور است، ترددهای برون‌شهری در آذرماه ۷۰ درصد کاهش یافت و هرگونه تردد خودروهای بومی در این محورها با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو بود.

جواد شاکری با بیان اینکه با بهبود شرایط استان و ورود به شرایط آبی‌رنگ، ترددهای برون‌شهری با افزایش چشمگیری روبه‌رو شد ابراز کرد: این ترددها به دلیل افزایش می‌توان با ترددهای سال گذشته در همین زمان مقایسه کرد و چنین گفت که با کاهش محدودیت‌های تردد برون‌شهری حجم ترددهای دی‌ماه نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است.
به گفته وی ولی همچنان دوربین‌ها به در حال اعمال جریمه‌های سنگین هستند ولی ترددها با برداشتن محدودیت‌های تردد برون‌شهری در حال افزایش است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان قم در پاسخ به این سؤال که با توجه به این که محورهای مواصلاتی در قم همیشه پرتردد بوده و قم بین ۱۷ استان مواصلاتی کشور قرار گرفته است و آیا با چالش و مشکلی روبه‌رو هستید عنوان کرد: با توجه به حجم بالای ترددها در استان قم ما همواره در بحث حمل ‌و نقل هوشمند در کشور جزو استان‌های نخست هستیم و سامانه‌های دوربین‌های هوشمند نظارت جدی بر ترددها دارند.
گفتنی است با توجه به این‌که قم نزدیک استان به تهران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) است روزانه تعداد زیادی تردد از قم به استان تهران صورت می‌گیرد، هم‌چنین قم جزو استان‌هایی است که بیشتر از سایر استان‌ها پلاک‌های غیربومی دارد و روزانه تعداد زیادی برگه تردد برای رفت ‌و آمد شهروندان صادر می‌شود و با توجه به این حجم تردد گزارشی برای ملی کرونا صادر شده تا در محدودیت‌های آینده قم نیز با استان تهران یکپارچه دیده شود.
انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.