stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 225471
  • 29 دی 1399 - 18:19
0

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۸ دی ایسنا

تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰/ کره جنوبی نیروهای نظامی‌اش را از تنگه هرمز دور کرد/ تاکید مجلس بر استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف/ احتمال افزایش وام ازدواج تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

یارانه نقدی سال ۱۴۰۰ در دو سقف پرداخت می‌شود

‌ تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ توسط رحیم زادع در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سخنگوی کمسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که براساس مصوبه این کمیسیون یارانه نقدی سال ۱۴۰۰ در دو سقف پرداخت خواهد شد و بر این اساس منابع یارانه ها به صورت یک جا ۴۳۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۱۴.۵ درصد سهم نفت را از آن جدا خواهیم کرد. همچنین یارانه نقدی در دو سقف پرداخت خواهد شد، ۵۸ میلیون نفر یک مبلغ و از ۵۸ میلیون نفر تا ۸۰ میلیون نفر مبلغ کمتری یارانه دریافت می کنند.

کره جنوبی نیروهای نظامی‌اش را از تنگه هرمز دور کرد

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که اسئول در تلاش برای آنچه نشان دادن حسن نیت کره جنوبی خوانده شده است، واحد نظامی خود را از تنگه هرمز دور کرده است.

کره جنوبی پس از توقیف نفتکش این کشور در آب های خلیج فارس، یک واحد از نیروهای نظامی اش را به منطقه فرستاده بود اما اکنون برای تقویت روحیه مثبت و نشان دادن حسن نیت خود در اثنای انجام مذاکرات با طرف ایرانی درباره آزادی این کشتی، نیروهایش را عقب رانده است.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

ادعای کانال ۱۲ اسرائیل درباره مذاکرات مخفیانه تیم بایدن با ایران بی اساس است

واکنش سفیر پیشین آمریکا در قدس اشغالی به ادعای  یک کانال رژیم صهیونیستی مبنی بر این که اعضای دولت جو بایدن در حال مذاکرات مخفیانه با مقامات ایران درباره توافق هسته‌ای هستند از دیگر اخبار پربازدید بود.

مارتین ایندایک با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود این ادعا را بی اساس خواند و نوشت: هر کسی که تیم امنیت ملی بایدن را بشناسد،  می داند که تحت دستورات سرسختانه جو بایدن از اقدام به هر گونه تماسی با هر یک از مقامات دولت های خارجی منع شده اند. 

کارکنان شوراهای حل اختلاف استخدام می‌شوند

تکلیف نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مرکز حل اختلاف مبنی بر استخدام کلیه کارکنان تمام وقت این شورا ظرف مدت سه سال هم از پرمخاطب ها بود.

گزارش کامل ایسنا از مصوبات امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی را می توانید اینجا بخوانید.

خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم

خبر بعدی،‌ تاکید رئیس قوه قضاییه بر دفاع از حقوق زنان از سوی  همه دستگاه‌ها در نظام اسلامی بود.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه  شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کسب معرفت نسبت به جایگاه و آموزه‌های آن حضرت را موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست و گفت: دفاع از حقوق زنان را وظیفه همه دستگاه‌ها در نظام اسلامی است و دستگاه قضایی نیز خود را موظف به صیانت از حقوق زنان می‌داند، تدوین لایحه ارتقاء کرامت و تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را که سال گذشته تهیه و به دولت ارائه شد، نمونه‌ای از این اقدامات دانست.

دستگاه قضا بازار بورس را از قماربازان سیاسی و اقتصادی پاک کند

توصیه های یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بازار بورس نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سارا فلاحی تاکید کرد که از دستگاه قضا انتظار داریم بازار اقتصاد و بورس ما را از قماربازان سیاسی و اقتصادی پاک کند، قماربازانی که جان و حیثیت و شرافت مردم را بر سر قمارهای سیاسی و اقتصادی خود باخته اند.

احتمال افزایش وام ازدواج تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

توضیحات رییس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درباره پیشنهادات مطرح برای افزایش وام ازدواج از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

سید احسان قاضی زاده هاشمی گفت که پیشنهاداتی برای افزایش وام ازدواج در کمیسیون تلفیق مطرح شده، برخی پیشنهاد کردند این میزان به صورت پلکانی زیاد شود و حتی پیشنهادی تا دو برابر شدن این میزان یعنی به ازای هر یک از زوجین وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی مطرح است. البته باید در این باره بحث های کارشناسی جدی صورت گیرد که بتوان کارآمد، موثر و اجرایی شود.

تمامی تحریم‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای پس از برجام، باید رفع شوند

“اگر جامعه بین الملل همچنان از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت می کنند، باید بدانند که بر اساس قطعنامه مذکور نه تنها اعضای برجام و شورای امنیت بلکه تمامی اعضای سازمان ملل نسبت به اجرای این قطعنامه ملزم هستند و در همین چارچوب اجرای برجام الزام است از این رو نه تنها تمامی تحریم های هسته ای، بلکه تمامی تحریم هایی که بعد از خروج آمریکا از برجام اتفاق افتاده باید رفع شوند.”

آنچه خواندید بخشی از گزارش ایسنا درباره قطعنامه ۲۲۳۱ بود که مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

اشتغال زیاد بایدن به مسایل داخلی مانع پرداختن او به برجام نمی‌شود

خبر بعدی، تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره شرایط آمریکا بعد از روی کار آمدن بایدن بود.

سید رضا میرطاهر گفت: جو بایدن به عنوان رییس جمهور منتخب آمریکا، تیم های خودش را برای پراختن به مسایل مختلف از جمله سیاست خارجی و امنیت ملی معرفی کرده است و فکر نمی کنم مسایل داخلی آنقدر چالش برانگیز باشد که مانع برنامه این تیم ها شود.

بی‌اعتمادی ما به آمریکا براساس واقعیت‌ها است

اظهارنظر اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی درباره موضوع تحریم‌ها و برجام هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

علی اکبر صالحی درباره طرح شروط جدید برای رفع تحریم ها گفت: صراحتاً مسئولین کشور خصوصاً آقای رئیس جمهور و آقای دکتر ظریف اعلام کردند که ما هیچ شرط‌ و شروط دیگری را نمی‌پذیریم. اگر می‌خواهند برگردند، برجام همان برجام قبلی است. اوّل باید این دیوار بی‌اعتمادی که از بین رفته، دوباره اعتمادسازی‌اش انجام بگیرد. نه ما به آن‌ها اعتماد داریم و نه آن‌ها به ما اعتماد دارند. البته بی‌اعتمادی ما به آن‌ها بر اساس واقعیت‌هاست و حقانیت ما را نشان می‌دهد، ولی آن‌ها بی‌اعتمادی‌شان به ما بر اساس این ضرب‌المثل است که می‌گوید: کافر همه را به کیش خود می‌پندارد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

لغو تحریم‌های نفتی ایران در اولویت‌های پایین دولت بایدن قرار دارد

تحرکات دیپلماتیک رژیم صهیونیستی برای مانع‌تراشی در مسیر بازگشت آمریکا به برجام

استیصال وزیر نفرت‌پراکن آمریکا و توسل دوباره به دروغگویی

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.