stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 225466
  • 29 دی 1399 - 18:00
0

شرایط بازار برای خودروساز فرصتی برای تنوع‌بخشی و افزایش کیفیت است

شرایط بازار برای خودروساز فرصتی برای تنوع‌بخشی و  افزایش کیفیت است

وزیر صمت ضمن اینکه سیاست این وزارتخانه را رقابتی ساختن صنعت خودرو در داخل و استفاده از همه شرکت‌های توانمند در این حوزه دانسته، خواستار کاهش هزینه‌های سربار و افزایش بازدهی و ارتقا کیفی شده و میزان تقاضای داخلی و منطقه‌ای را فرصتی مناسب برای ایجاد تنوع در محصولات خودروسازان، افزایش کیفیت با قیمت مناسب برای مردم خواند.

قلم | qalamna.ir :

بعد از ظهر امروز (دوشنبه)، مراسم رونمایی از نخستین موتور سه استوانه ملی گروه صنعتی ایران‌خودرو رونمایی شد.

کاهش مصرف سوخت به پنج لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، کاهش انتشار آلایندگی و رسیدن به اهداف استانداردی محیط‌زیست یورو ۶، استفاده بهینه از زیرساخت سوخت پاک گاز طبیعی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از اثرات مضر آن و ایفای تعهدات ملی و بین المللی، چهار ویژگی کلی این موتور ملی ایران‌خودرو است.

علیرضا رزم‌حسینی – وزیر صنعت، معدن و تجارت- در این مراسم ضمن اشاره به سیاست‌های وزارت مذکور مبنی بر رقابتی ساختن صنعت خودرو در داخل و استفاده از همه شرکت‌های توانمند در این حوزه؛ اظهار کرد: امروز روز مبارکی برای کشور و صنعت خودرو ایران است که باید به طراحان، متخصصین و بانیان این طرح جدیدی که امروز رونمایی شد. در صنعت این طرح در زمان تحریم‌ها به نتیجه رسیده و همین موضوع، نقطه قوت آن به شمار می‌رود.

وی افزود: باتوجه به اینکه این موتور قابلیت اشتراک‌گذاری برای سایر خودروسازان کشور را دارد، سایر خودروسازان  نیز می‌توانند با بهره‌گیری از این موتور جدید و با مشارکت در ساخت آن، در چارچوب کاهش ارزبری عمل کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه امروز صنایع خودروسازی ایران بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی، ۱۲ درصدی سهم اشتغال در حوزه صنعت و حدود ۲.۵ درصدی سهم در تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است؛ تصریح کرد: تقاضای بالا در بازار ایران و بازارهای منطقه، فرصت های فراوان و مناسبی را برای صنایع خودروسازان فراهم کرده است. این بازار به نسبت انحصاری برای خودروسازان ما فرصتی است برای تنوع بخشیدن به محصولات، کیفیت و قیمت مناسب برای مردم؛ بنابراین انتظار می‌رود حکومت، دولت و خودروسازان حال که این بازار خوب و شیرین در کشور و منطقه دارند، در جهت کاهش هزینه‌های سربار، افزایش بازدهی و کارایی، بهبود کیفیت و در نهایت رضایتمندی جامعه اقدام کنند.

رزم حسینی تاکید کرد: براساس طرحی که طی چند ماه گذشته توسط وزارت صمت برای افزایش ۵۰ درصدی میزان تولید خودرو طی شش ماه جاری طراحی شد، قرار است که تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ به اجرا درخواهد آمد. به نظر می‌رسد این اتفاق به خوبی درحال رخ دادن است و همه متقاضیان خواهند توانست با اقدام در جهت افزایش تولید خودرو در ایران‌خودرو و سایر خودروسازان داخلی، بتوانند به خودرو مناسب دست پیدا کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.