stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 225405
  • 29 دی 1399 - 14:21
0

۴ علامت ایمنی بالای افراد مقابل ویروس کرونا چیست؟

۴ علامت ایمنی بالای افراد مقابل ویروس کرونا چیست؟

محققان چهار عارضه پس از ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کردند که با تشکیل مقادیر بالای آنتی بادی‌، ایمنی بدن را به مدت سه ماه تضمین می کند.

قلم | qalamna.ir :

، محققان در پژوهشی تازه دریافتند وجود مقادیر بالای آنتی بادی در بدن فرد مبتلا به کرونا به معنای مصونیت فرد در برابر ویروس کرونا است. این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ویسکانسین در آمریکا انجام شده، به عنوان نسخه اولیه منتشر شده و هنوز به تایید نهایی نرسیده است.

محققان آزمایش خون ۱۱۳ بیمار آلوده به ویروس کرونا را ابتدا پس از پنج هفته بهبودی از بیماری و سپس سه ماه پس از بیماری، تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها دریافتند افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شده و در بیمارستان بستری شدند (افراد بهبود یافته‌ای که حال وخیم‌تری داشتند) نسبت به دیگران، دارای سطح آنتی بادی بیشتری هستند.

پژوهشگران در مورد افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شده و در بیمارستان بستری نبودند، یعنی ابتلای حاد نداشتند، چهار عارضه را نشانه وجود آنتی بادی زیاد در بدن آن‌ها دانستند. این موارد شامل تب، شکم درد، اسهال، کاهش اشتها است.

این موضوع بدان معنا است که بروز این علائم در هنگام بیماریروی فرد می‌تواند نشانه آن باشد که احتمالاً مصونیت بیشتری در برابر کرونا دارند. محققان تاکید کردند که برای غلبه بر اپیدمی کووید ۱۹، ایمنی دائمی که اغلب توسط آنتی بادی‌های مداوم ارزیابی می‌شود، ضروری است.

در سندرم حاد تنفسی(SARS)، آنتی بادی ویروس‌ها در اکثر بیماران حداقل سه سال پس از بیماری وجود دارد. از طرف دیگر اطلاعات کمی در مورد ویروس کرونا وجود دارد، اما بعضی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ایمنی در مقابل کرونا ممکن است دست کم ۶ ماه ادامه داشته باشد.

با این حال گزارش‌های دیگر نشان می‌دهد که آنتی بادی‌های کرونا ممکن است در چند ماه اول کاهش یابد.

منبع: برنا

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.