stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 225368
  • 30 دی 1399 - 9:41
0
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:

تمامی کارخانه‌های فولاد بدهکار شرکت برق هستند

تمامی کارخانه‌های فولاد بدهکار شرکت برق هستند
لرستان - مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، گفت: کارخانه‌های فولاد در استان همه به شرکت برق بدهکار هستند.
قلم | qalamna.ir :

فریدون خودنیا در نشست مجازی با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به میزان تلفات شبکه برق در لرستان، اظهار داشت: در پایان سال ۹۸، این عدد ۹.۳ درصد بوده است.

وی، عنوان کرد: این عدد در سال ۹۱، ۲۶ درصد بوده و در این راستا اقدامات خوبی را برای کاهش پرت برق در استان انجام داده‌ایم.

امسال، تلفات برق در لرستان به ۹ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، قرائت منظم کنتورهای برق، شناسایی کنتورهای معیوب و تعویض آنها، شناسایی کنتورهای دست کاری و برخورد با آنها، جمع آوری برق‌های غیر مجاز و… را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تلفات برق در استان برشمرد و گفت: همچنین افزایش تعداد ترانسفورماتورها، کاهش ضعف ولتاژ شبکه، ترمیم شبکه فشار ضعیف و اصلاح بهینه کامل آن با کابل‌های خود نگهدار نیز در این رابطه انجام شده است.

خودنیا با تاکید بر اینکه تلفات برق در بازه یک ساله رصد می‌شوند، گفت: در حال حاضر در مقایسه با سال گذشته، نزدیک به دو دهم درصد تلفات برق را بیشتر کاهش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه امیدواریم که تا پایان امسال، تلفات برق در استان به ۹ درصد برسد، تصریح کرد: لرستان در بحث کاهش تلفات برق رتبه ششم را در سطح کشور طی سال گذشته داشته است.

خاموشی برای لرستان اعمال می‌شود؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطعی برق اعمال شده در خصوص مصرف بهینه، گفت: شرکت توانیر یک سهمیه را برای هر استان در نظر گرفته است و اگر شرکت توزیع هر استان بتواند با روش‌هایی که دارد در راستای کاهش مصرف اقدام و ذخیره انرژی را انجام دهد به طور قطع خاموشی به آن تعلق نمی‌گیرد.

خودنیا، افزود: اگر سقف را رعایت نکنیم به طور حتم در اولین کمبود تولید برق، استان جز خاموشی‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با اقداماتی که در راستای تعدیل روشنایی معابر، کاهش یک ساعت زمان فعالیت ادارات و… مشکل آن چنانی در تأمین برق مشترکین نخواهیم داشت: ادامه داد: اگر روند به این گونه باشد، بعید می دانم که برای استان خاموشی اعمال شود.

کارخانه‌های فولاد همه بدهکار شرکت برق هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به مصرف انرژی در صنایع استان، گفت: طی امسال میزان مصرف انرژی از سوی صنایع ۱۳ درصد و به لحاظ ریالی نیز ۱۸ درصد بوده است.

خودنیا با تاکید بر اینکه رشد آن چنانی در بحث مصرف انرژی در بخش صنایع نسبت به سال گذشته که ۱۳ درصد بوده نداشته‌ایم، افزود: تقریباً عمده صنایع بدهکار شرکت توزیع برق هستند، برخی بیشتر و برخی هم کمتر است.

وی، بیان داشت: به طور مثال کارخانه‌های فولاد تقریباً همه بدهکار شرکت برق هستند، بدهی زیادی هم دارند، بیشترین بدهی هم مربوط به نساجی بروجرد به میزان ۱۲ میلیارد تومان است.

وجود ۲ هزار کیلومتر شبکه فرسوده برق در لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به وجود نزدیک دو هزار کیلومتر شبکه فرسوده برق در کل استان، تصریح کرد: ۳۰ درصد شبکه برق استان تقریباً فرسوده است.

خودنیا با بیان اینکه برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع این مشکل در استان انجام شده است، ادامه داد: با نرخ امروز، نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی این شبکه‌های فرسوده برق اعتبار نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه امسال ۲۶ فیدر را در برنامه کاری خود داریم، گفت: تلاش می‌کنیم در صورت تخصیص اعتبار و همچنین پرداخت به موقع بهای برق از سوی مردم و ادارات، طی پنج سال آینده شبکه فرسوده برقی در استان نداشته باشیم.

وقوع ۹ هزار خاموشی در سال گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از خاموشی‌ها در استان، عنوان کرد: در این راستا تعمیر ۲۶ فیدر بحرانی، احداث خطوط رینگ، نصب ترانسفورماتورهای جدید، اصلاح شبکه فشار ضعیف با کابل خود نگهدار، نصب ۳۰۰ دستگاه تجهیزات حفاظتی و مانوری را انجام داده‌ایم.

خودنیا، بیان داشت: این اقدامات در حال توسعه است و برنامه این بوده که تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد این تجهیزات حفاظتی را به هزار و ۵۰۰ برسانیم تا با این اقدامات هم مدت زمان و هم تعداد خاموشی‌ها را کم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۴، ۱۷ هزار خاموشی در طول سال داشتیم، تصریح کرد: تعداد خاموشی‌ها در پایان سال ۹۸، به ۹ هزار مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه ما باید تا مرحله‌ای برویم که کمترین خاموشی را برای مشترکان داشته باشیم، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان ترانسفورماتور و تجهیزات در انبارهای استان داریم و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.