stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 225327
  • 29 دی 1399 - 13:04
1

حمایت دادستانی شیراز از متقاضی احیاء کارخانه ITI

حمایت دادستانی شیراز از متقاضی احیاء کارخانه ITI
فارس- دادستانی شیراز از سرمایه گذار متقاضی احیای کارخانه مخابرات راه دور ایران (ITI) حمایت می کند.
قلم | qalamna.ir :
دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: مزایده این کارخانه با صدور اجراییه ثبت اسناد و املاک شیراز و با درخواست بانک ملی شیراز در دستور کار قرار گرفته بود و قیمت پایه‌ای که برای مزایده در نظر گرفته شده بود با قیمت واقعی کارخانه و عرصه آن اختلاف زیادی داشت.

حیدر آسیابی افزود: این اجراییه برای برنده مزایده الزام و تعهدی جهت احیای کارخانه ایجاد نمی‌کرد و به تأمین مطالبات کارگران و بازنشستگان کارخانه هم منجر نمی‌شد.
 
وی تاکید کرد: در سفر رئیس قوه قضائیه به فارس مقرر شد که دستگاه‌های ذی ربط برای احیای کارخانه همکاری کنند، اما متأسفانه مدیران سابق کارخانه به رغم حمایت‌های همه جانبه دادستانی شیراز هیچ گونه اقدامی برای احیای کارخانه انجام ندادند و به وعده‌های خود عمل نکردند.
 
دادستان شیراز ادامه داد: در جلسه اخیر با توجه به بررسی‌ها مشخص شد که مزایده برخلاف مصالح کارخانه و احیای آن است از این رو دادستانی شیراز صراحتاً دستور توقف و لغو مزایده را صادر کرد و این موضوع کتباً نیز به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شد.
 
وی یکی از دلایل لغو مزایده را قیمت کارشناسی آن اعلام کرد و توضیح داد: متأسفانه قیمتی که برای مزایده کارخانه در نظر گرفته شده بود بسیار کمتر از قیمت واقعی آن بود.
 
آسیابی افزود: در صورتی که سرمایه گذار واجد شرایطی وجود داشته باشد دادستانی همکاری و حمایت قضائی لازم را برای احیای این کارخانه خواهد داشت.
 
کارخانه مخابرات راه دور ایران ۱۵ سال است تعطیل شده و بازنشستگان آن برای دریافت معوقات و مطالباتشان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
چند روز قبل اخباری مبنی بر مزاید این کارخانه در شیراز به گوش رسید که نا امید‌ی کارگران و بازنشستگان برای مطالبات شان را نیز شامل می‌شد.
اکنون این مزایده با ورود دادستان عمومی و انقلاب شیراز وارد مرحله تازه‌ای شد و دستور لغو مزایده از سوی حیدر آسیابی صادر شد.
 
کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) به عنوان شرکت مادر تخصصی در زمینه تولید زیرساخت‌های مخابراتی در سال ۱۳۵۳ شروع به فعالیت کرد و بیشتر مراکز مخابراتی با نصب رادیو‌های تولیدی این شرکت ارتباطات مخابراتی بین شهری را تسهیل کردند که طرح ملی کارت هوشمند سوخت از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.
هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.