stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 225220
  • 29 دی 1399 - 10:38
1
مدیر عامل آبفای استان همدان اعلام کرد:

هزینه بیش از ۱۳ هزار میلیون ریال در راستای ارتقاء پدافند غیرعامل

هزینه بیش از ۱۳ هزار میلیون ریال در راستای ارتقاء پدافند غیرعامل
همدان- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: سال گذشته مطابق روال سنوات ماقبل بیش از۱۳ هزارمیلیون ریال در راستای ارتقا پدافند غیر عامل و موارد حفاظتی شرکت آبفای استان هزینه شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سیدهادی حسینی بیدار در جلسه کارگروه آب (شورای پدافند غیر عامل) که در محل سالن جلسات شرکت آبفای استان برگزارشد درخصوص طرح جامع پدافند استان توضیح داد: با توجه به تاکیدات استاندارهمدان، برش کارگروهی این طرح در دستور کارشرکت قرار گرفت و برهمین اساس مهلت یک هفته ای برای اعضاء کارگروه به منظور ارائه بسته راهکارها و اتخاذ تمهیدات لازم در نظر گرفته شد.
وی همچنین با اذعان به اینکه مخاطرات و آلاینده های شیمیایی و نفتی به عنوان تهدیدی برای منابع آب محسوب می شوند، افزود: اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص از الزامات است و بر همین اساس مقرر شد طی جلسات مشترک با دستگاههای مرتبط نظیر محیط زیست و شرکت پخش فراورده های نفتی راهکارهای کاهش تهدید اجرایی شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه با توجه به بارش های اخیر، اتخاذ تدابیر کوتاه مدت و بلند مدت درراستای تامین آب شرب به منظور پیشگیری از بروز بحران ضروی است.
حسینی بیدار همچنین از اجرای پژوهش بررسی نوین خنثی سازی و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی، بیوشیمیایی و میکروبی در تاسیسات آب شرب استان همدان با همکاری اساتید دانشگاه صنعتی همدان انجام گرفت.

وی در ادامه، ضمن اشاره به عقد قرارداد isns و مطالعات امن سازی شبکه از محل اعتبارات پدافند غیرعامل و با تصویب کارگروه مربوطه گفت: این تدابیر در راستای امن سازی زیرساختها و سرویس ها سایبری اتخاذ شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدانبا بیان این موضوع عنوان کرد: مطالعات پدافند غیرعامل در رابطه با تاسیسات در دست بهره برداری آب شرب توسط مشاور ذی صلاح انجام شده و مابقی موارد در حال پیگیری است.

این مسئول با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در راستای تبدیل سامانه های گازی گندزدایی به سامانه های نوین و ایمن گفت: تاکنون تبدیل بیش از ۳۴ سامانه عملیاتی شده و برای ۹۹ سامانه نیز عقد قرارداد صورت پذیرفته است.
وی همچنین بیان کرد: سال گذشته مطابق روال سنوات ماقبل بیش از۱۳ هزارمیلیون ریال در در راستای ارتقا پدافند غیر عامل و موارد حفاظتی شرکت آبفای استان هزینه شد که قطعا بخشی از آن تعهدی بوده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از خریداری دو تانکر آبرسانی به منظور آبرسانی در شرایط بحرانی و خرید دستگاههای بسته بندی آب خبر داد و عنوان کرد:خرید ، تعمییر و نگهداری دیزل ژنراتورهای برق اضطراری وبرگزاری مانور مشترک پدافندی نشت گاز و مخارات همزماناز جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

حسینی بیدار در خصوص برنامه ایمنی آب نیز توضیح داد: بر اساس چرخه اقدامات پدافند زیستی، رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع و همچنین قرنطینه ومحدود سازی ، رفع آلودگی و بازیابی منابع آلوده توسط دفتر کنترل کیفیت در راستای پدافند غیر عامل به صورت مستمر انجام شده که نهایتا منجر به اخذ گواهی ایزو ۱۷۰۲۵ و ایزو۱۸۰۰۱ منجر گردید
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در همین رابطه اعلام کرد: تاکنون ۱۰ گام از مراحل برنامه ایمنی آب در شهرستانهای مختلف استان از جمله همدان، اسدآباد، بهار و دیگر شهرستانها انجام شده است.
لازم به ذکر است؛ در این نشست وضعیت خطوط انتقال عمومی تامین کننده برق تاسیسات آب شرب روستایی مورد برسی و تدابیر لازم دراین خصوص اتخاذ شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.