stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 225094
  • 28 دی 1399 - 17:23
1

محدودیت‌های کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ادامه یابد

محدودیت‌های کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ادامه یابد

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: زنجیره انتقال ویروس کرونا هنوز قطع نشده است؛ از این رو، باید اعمال محدودیت‌ها و منع ترددها که در کاهش موارد ابتلا به کرونا بسیار کارساز بودند، همچنان ادامه یابند.

قلم | qalamna.ir :

، مسعود مردانی اظهار کرد: اعمال محدودیت‌ها و منع ترددها بسیار کارساز بوده و روند موارد ابتلاء و مرگ و میر کرونا را کاهش داده است. با برداشتن برخی محدودیت‌ها و آغاز سفرها دوباره خطر افزایش موارد ابتلاء به این بیماری را خواهیم داشت که باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: در چند روز اخیر موارد ابتلاء به کرونا افزایش یافته و با توجه به سفرهای اخیر، کاهش رعایت پروتکل بهداشتی از جمله ماسک و حضور در اجتماعات ممکن است وارد موج چهارم این بیماری شویم که هشداردهنده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی از مردم خواست نسبت به موج چهارم کرونا بی‌تفاوت نباشند و همچنان پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها را رعایت کرده و سبک زندگی و رفتارهای خود را در شرایط کرونایی تغییر دهند تا بتوانیم به شیب کاهشی این بیماری برسیم.

مردانی با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی مرگ و میر بالایی ندارد، گفت: این نوع ویروس ۷۰ درصد قدرت انتقال پذیری بالایی دارد و بیشتر افراد زیر ۲۰ سال را مبتلا می‌کند اما مرگ و میر آن زیاد نیست. از مردم می‌خواهیم از تجمعات پرهیز کرده و همچنان ماسک بزنند و سایر موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: اگر یکدیگر را همراهی کنیم، محدودیت‌های کرونایی رعایت شود و واکسن کرونا در اختیار جامعه قرار گیرد، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانیم به کنترل بسیار خوب بیماری تا سال آینده امید داشته باشیم.

منبع:

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.