stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 225091
  • 28 دی 1399 - 17:09
0
مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان:

هرمزگان ۲۹۰روز هوای سالم داشته است/ آلودگی میکروبی فاضلاب بندرعباس ۶ برابر استاندارد

هرمزگان ۲۹۰روز هوای سالم داشته است/ آلودگی میکروبی فاضلاب بندرعباس ۶ برابر استاندارد
هرمزگان-مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن روز ملی هوای پاک برگزار شد گفت : طبق بررسی های به عمل آمده از 5 ایستگاه فعال استان ،در 10 ماهه امسال۲۹۰ روز هوای سالم، ۱۵ روز شاخص هوای پاک و دو روز در استان هرمزگان ناسالم ارزیابی شده است.
قلم | qalamna.ir :

حبیب مسیحی تازیانی با اشاره به شعار امسال (هوای پاک ، تعهد مسئولان ومشارکت مردمی )،تعداد واحدهایی که میزان آلایندگی آنها بیش از حد استاندارد است را ۱۲واحد در استان اعلام کرد گفت : از ابتدای سال ۹۹ تا کنون نزدیک به ۱۵۰ پایش حضوری از صنایع غرب بندرعباس صورت گرفته و ۱۱ صنعت بزرگ استان مورد رصد قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه  تجمع صنایع در غرب بندرعباس اخطارات لازم داده شده ادامه داد :  این موضوع نیازمند یک سیستم یکپارچه برای تدوین سندی مشترک و ضرورت ایجاد فضای سبز وسیع تر و رعایت دستورالعمل های زیست محیطی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان  بیان داشت : در شرایط فعلی دو واحداز نیروگاه بندرعباس فعال است که تنها یک پنجم از گاز استفاده نموده و مابقی آن از سوخت مازوت بهره می برد که بسیار خطرناک است .

وی تاکید کرد : تا زمانی که نیروگاه کلاس اف در جوار نیروگاه به بهره برداری نرسد متاسفانه این آلایندگی برقرار است.

مسیحی تازیانی اظهار داشت: برای کاهش مصرف مازوت در نیروگاه و سایر آلاینده های غرب بندرعباس نیازمند کمک دستگاه قضایی هستیم تا صنایع مستقر در این منطقه برنامه مدون و قابل اجرای خود را به عنوان یک سند آماده و ارائه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: co فاضلاب بندرعباس سه برابر، BOD آن دو و نیم برابر و میزان آلودگی میکروبی آن شش برابر استاندارد است و این موضوع علاوه بر بیماری برای شهروندان موجب مرگ و میر آبزیان هم خواهد شد.

مسیحی با بیان اینکه از طریق دادستان و مقامات قضایی پرونده فاضلاب بندرعباس باز بوده و مقامات قضایی نهایت همکاری را دارند ادامه داد :  بوی فاضلاب بندرعباس موجب آزار تمامی شهروندان است که این موضوع جز آیتم های آلایندگی بوده و مدیریت غیراستاندارد سبب شده آثار آن به این شکل پدیدار شود.

انتهای پیام/

 

 

 

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.