stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 225084
  • 28 دی 1399 - 17:05
0
استاندار هرمزگان اعلام کرد:

انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ممنوع شد

انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ممنوع شد
هرمزگان-استاندار هرمزگان گفت: انتقال خودروی گردشگران از بنادر پل و چارک به جزایر قشم و کیش ممنوع است و هیچ‌گونه خدماتی به مسافران در پارک ها، بوستان ها و سواحل هرمزگان ارائه نخواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

فریدون همتی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونادر هرمزگان با بیان اینکه با همکاری مردم و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران، کادرهای درمانی و بهداشتی، نیروهای بسیج و سایر عوامل، هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کروناقرار دارد، عنوان کرد: با این وجود، گزارش های جدید نشان دهنده کاهش استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان است و همچنین تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا نیز در هرمزگان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که کاهش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها، موجب خروج هرمزگان از وضعیت آبی و رفتن به وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شود و از مردم می‌خواهیم تا همچنان با همکاری مناسب، دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله، عدم تجمعات و برگزار نکردن دورهمی ها و مهمانی ها را رعایت کنند تا به شرایط بهتری برسیم.

استاندار هرمزگان افزود: مراسم هایی همانند نماز جمعه با مجوز ستاد مدیریت بیماری کرونا و با یک چهارم ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شوند و از همه ائمه جمعه استان می‌خواهیم تا در خطبه های نماز جمعه مواردی در خصوص اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و استفاده از ماسک را برای مردم مطرح کنند تا این اصول همچنان با جدیت مورد توجه باشند.

همتی با بیان اینکه طی روزهای اخیر حجم زیادی از مسافران وارد هرمزگان شده‌اند، تصریح کرد: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هیچ‌گونه خدماتی در پارک ها، بوستان ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود و انتظار داریم مردم از سفر غیرضروری خودداری کنند.

وی گفت: تیم‌های کنترل و مراقبت در ورودی های استان هرمزگان مستقر می‌شوند و فرمانداران و نیروی انتظامی در سراسر هرمزگان باید این مصوبه را اجرایی و مسافران را نسبت به بازگشت و حضور نیافتن در هرمزگان تشویق کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بخشی از مسافران ورودی به استان به دعوت اقوام خود در هرمزگان به این استان سفر کرده‌اند که از مردم ساکن در هرمزگان نیز می‌خواهیم از دعوت اقوام و آشنایان خود در این شرایط شیوع کرونا به استان خودداری کنند.

همتی بیان داشت: مردم هرمزگان نیز از هرگونه سفر غیرضروری به دیگر استان‌ها و حتی سفرهای غیرضروری درون استانی به شهرها و روستاها اجتناب و پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: از مردم می خواهیم تا حضور غیرضروری خود در بازارها و دیگر محیط های اجتماعی را نیز کاهش دهند و در صورتی که برای رفع خستگی در ساحل حضور می‌یابند حتماً در خودروی خود حضور داشته باشند و فاصله با دیگر افراد را رعایت کنند تا تجمعی در سواحل صورت نگیرد.

استاندار هرمزگان عرضه قلیان را یکی از کانون های انتشار بیماری کرونا دانست و اظهار داشت: عرضه قلیان به ویژه در سواحل ممنوع است و نیروی انتظامی باید با دقت این مورد را کنترل و از آن جلوگیری و با متخلفان نیز برخورد کند.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.