stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 225031
  • 29 دی 1399 - 11:32
0
شهید نواب صفوی:

مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در قم برگزار شد
قم- مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی و یارانش با حضور خانواده این شهید والامقام در قم برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی و یارانش در جوار مرقد مطهر شهدای فدائیان اسلام واقع در انتهای خیابان خاک فرج برگزار شد.

آیت‌الله سید ابوالقاسم فقیهی استاد حوزه علمیه، نرجس نیازمند عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر قم، مرتضی حیدری فرماندار قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، خانواده شهید نواب صفوی، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال رضوی مهر نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و سردار رحیمی از فرماندهان محور مقاومت و هم‌رزم شهید سلیمانی در این مراسم درباره برنامه‌ و اقدامات شهید نواب صفوی برای مقابله با رژیم پهلوی سخنرانی کردند.

حاج حسن مالکی نژاد در این مراسم مدیحه سرایی کرد،همچنین در پایان این مراسم مزار شهید نواب صفوی وشهدای فدائیان اسلام غبار روبی شد.
شهید نواب صفوی روحانی مخلصی بود که با یاران خود در دوران رژیم پهلوی با دعوت حوزه‌ها به حضور در عرصه سیاسی کشور، ایجاد ایده تشیع انقلابی و باهدف تشکیل حکومت اسلامی و تدوین قانون اساسی کشور بر اساس آموزه‌های قرآن دست به مبارزه علیه طاغوت زد و در سال‌های دهه بیست اقدام به تشکیل گروهی به نام «فدائیان اسلام» کرد.

سرانجام پس از یک دهه مبارزه همراه سه تن از یاران باوفایش در تیرماه ۱۳۳۴ به‌حکم اعدام محکوم شد. آنان در ۲۷ همان ماه که مطابق با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به شهادت رسیدند.

مشهور است نواب صفوی هنگام شهادت در لحظه آخر حیات آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرده و بانگ اذان سر داده بود. مبارزات، اقدامات و شهادتش نامش را در تاریخ ایران جاودانه ساخت.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.