stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 225003
  • 29 دی 1399 - 11:31
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

نوع جدید ویروس کرونا نوجوانان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند

نوع جدید ویروس کرونا نوجوانان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند
قم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نوع جدید ویروس کرونا جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند و هر چه سنین پایین بیشتر درگیر شوند، میزان چرخش این ویروس در بین افراد نیز افزایش می‌یابد.
قلم | qalamna.ir :

محمدرضا قدیر شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری مردم و زحمات کادر درمان دوره‌های مختلف شیوع بیماری کرونا در استان برای پشت سر گذاشتن پیک کرونا و رسیدن به رده سی و یکم در شیوع کرونا، گفت: در روزهای اخیر برگزاری مراسم‌های مختلف و تجمعات و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط عده‌ای از افراد، نگرانی را در بین مسئولان و کادر درمان افزایش داده است و امیدواریم که وارد دوره جدیدی از شیوع ویروس کرونا در استان نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه اگر تجمعات و برگزاری مراسم‌ها در استان ادامه دار باشد، صراحتاً جلوی آنها ایستادگی خواهیم کرد افزود: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا به استاندار قم نیز گوشزد شد که برگزاری مراسم‌ها باید کاهش و با رعایت تعداد نفرات و دستورالعمل‌های بهداشتی باشد و اگر نکات بهداشتی توسط مردم رعایت نگردد وارد دوره بعدی خواهیم شد، که این دوره از دوره‌های گذشته بسیار خطرناک‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برپایی هرگونه موکب و ایستگاه صلواتی، پیاده روی و حرکت دسته‌جات و تجمع ممنوع است و همگان باید به فکر سلامتی هم باشند، ادامه داد: برگزاری همایش‌ها نیز فقط با داشتن مجوز باید صورت گیرد و تمام افراد باید مراقبت‌های بهداشتی را به بهترین شکل انجام دهند و هر فرد و سازمان، رسالت و وظیفه افراد تحت نظر خود را باید به آنها یادآوری کند.

قدیر با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی افرادی که مسئولیت دارند خطر پذیری می‌کنند و به سمت ویروس می‌روند و با شناسایی افراد به روند رسیدگی آنها سرعت می‌بخشند، گفت: در این طرح به ازای هر یک نفر به ۱۰ نفر از اطرافیان فرد رسیدگی می‌شود و با انجام تست‌های سریع که جواب آن ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد، افراد شناسایی و روش‌های مراقبت، حمایت و نظارت توسط گروه‌های مختلف با همکاری بسیج و گروه‌های جهادی به آنها اعلام می‌شود.

پیک دوره جدید خطرناک‌تر با ویروس جهش یافته است

وی با بیان اینکه ماسک زدن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین افراد کاهش یافته است، گفت: متأسفانه برگزاری تجمعات افزایش داشته و عادی انگاری در هر زمینه می‌تواند آغازگر دوره جدیدی از کرونا در استان و درگیر کردن شدیدتر کار درمان و مدافعان سلامت را در پی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه دوره چهارم کرونا بسیار خطرناک‌تر و جهش یافته است و می‌تواند آسیب زیادی را به جامعه وارد کند، گفت: شخصاً با حضور در بیوت مراجع و ارسال نامه عاجزانه از آنها خواهش کردم اجازه برگزاری مراسم و دسته‌جات را ندهند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای با حضور دادستان استان تقاضای برخورد با هنجارشکنان و افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، را داشتم افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای نظارت بیشتر بر عملکرد هیئت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بین آنها به طور جدی با افراد متخلف برخورد کند.

محمدرضا قدیر با تأکید بر اینکه نوع جدید ویروس کرونا جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند و هرچه سنین پایین بیشتر درگیر شوند میزان چرخش این ویروس در بین افراد نیز، افزایش می‌یابد ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان‌های شهید بهشتی و امیرالمومنین مراکز نگهداری بیماران کرونایی در استان قم هستند و افراد با داشتن علائم مشکوک و با مراجعه به این بیمارستان‌ها می‌توانند مراحل درمانی را پشت سر بگذارند.

وی در پایان ضمن خواهش از افراد و مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: مراجعه مردم به مراکز سرپایی تشخیص بیماری کرونا افزایش داشته و ما ترس از بالارفتن آمار حضور افراد مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان را داریم که امیدواریم این گونه نباشد.

انتهای پیام/

  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.