stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 224922
  • 28 دی 1399 - 11:23
0

شایعات درباره کرونای انگلیسی را باور نکنید

شایعات درباره کرونای انگلیسی را باور نکنید

شایعات متعددی این روزها درباره کرونای انگلیسی در شبکه‌های مجازی پر شده است مانند اینکه این ویروس مرگ و میر بالاتری دارد یا واکسن روی آن تاثیری ندارد؛ شایعاتی که پزشکان ضمن رد آن، از مردم می‌خواهند که آنها را باور نکنند.

قلم | qalamna.ir :

، احمد رستگار متخصص بیماری‌های عفونی، اظهار کرد: تصور غلطی وجود دارد که کرونای انگلیسی مرگ و میر بالاتری دارد؛ در حالی که این‌طور نیست بلکه سرعت انتقال این ویروس جهش یافته انگلیسی بالاتر است و افراد زیادی را درگیر می‌کند اما در همه موارد باعث از دست دادن جان نمی‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از شایعات در مورد این بیماری آن است که واکسن کرونا روی آن تأثیر ندارد؛ در حالی که این موضوع به اثبات نرسیده و این واکسن هنوز در مرحله مطالعات بالینی بوده و واکسیناسیون آن به صورت عمومی آغاز نشده است.

این پزشک ادامه داد: ماسک زدن در برابر ابتلاء به کرونای انگلیسی فایده‌ای ندارد نیز از شایعات دیگری بوده که در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ در حالی که استفاده از ماسک باعث پیشگیری از ورود قطرات تنفسی افراد به دستگاه تنفسی فرد مقابل می‌شود و در کاهش ابتلاء به کرونا همچنان مؤثر است.

رستگار تصریح کرد: از دیگر تصورات اشتباه در مورد کرونای انگلیسی آن است که گفته می‌شود فقط افراد بالای ۶۰ سال به آن مبتلا می‌شوند اما برای افراد زیر ۲۰ سال نیز در صورت ابتلاء، کشنده است؛ اینها همه شایعاتی است که هیچکدام به اثبات نرسیده و علمی نیستند. پس نباید برای افراد جامعه شرایط استرس زا در مورد این بیماری ایجاد کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی، گفت: سرایت‌پذیری کرونای انگلیسی بیشتر از کرونا است اما بیماری‌زایی آن شدید نیست و در صورت شیوع کرونای انگلیسی، این ویروس با سرعت بیشتری در جامعه گسترش می‌یابد و ممکن است تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا شوند و به مراکز درمانی فشار وارد شود.

رستگار افزود: با توجه به افزایش احتمالی قدرت سرایت پذیری کرونای انگلیسی، باید فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و عمومی، شست و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور از تجمعات همچنان به شدت اجرا شود و مردم مانند همیشه مسؤولان بهداشتی و کادر درمان را برای مهار و کنترل این بیماری همراهی کنند.

منبع:

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.