stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 224921
  • 28 دی 1399 - 11:33
1
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان:

راستین: نیاز فوریت‌های پزشکی به دریافت لوکیشن امدادخواه در اتاق فرمان

راستین: نیاز فوریت‌های پزشکی به دریافت لوکیشن امدادخواه در اتاق فرمان
اصفهان_ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: فوریت‌های پزشکی به دلیل حساس بودن رسالت خود و سر و کار داشتن با جان و سلامت مردم و لزوم سرعت عمل در امدادرسانی به امدادخواهان، به شدت به نمایش و دریافت لوکیشن امدادخواه در اتاق فرمان نیاز دارد.
قلم | qalamna.ir :

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: فوریت‌های پزشکی به دلیل حساس بودن رسالت خود و سر و کار داشتن با جان و سلامت مردم و لزوم سرعت عمل در امدادرسانی به امدادخواهان، به شدت به نمایش و دریافت لوکیشن امدادخواه در اتاق فرمان نیاز دارد.

غفور راستین اظهار کرد: بارها اتفاق افتاده که امدادخواهی با ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست امدادرسانی سریع داشته، اما توانایی ارائه آدرس محلی که در آن حضور دارد را نداشته است و همین امر باعث شده که اتاق فرمان و واحدهای امدادی برای یافتن آدرس بیمار با مشکلات زیادی مواجه شوند و حتی گاهی امدادرسانی به موقع انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه یکی از موارد، ساعت یک و نیم بامداد ۱۴ فروردین سال ۹۸ بود که کودکی ۶ ساله به نام تبسم با فوریت‌های پزشکی تماس گرفت و اعلام کرد که مادرش بیهوش است و نیاز به کمک دارد، افزود: این کودک به دلیل کم سن توانایی ارائه آدرس منزل خود را نداشت و تنها به جزئیاتی از محل سکونت خود اشاره کرد.

راستین با بیان اینکه خوشبختانه در این تماس کارشناس وظیفه شناس و دلسوز اتاق فرمان توانست با صبر و حوصله و با زبانی کودکانه با دختربچه ارتباط برقرار کند و اطلاعاتی جزئی از محدوده محل سکونت آنها به دست بیاورد، گفت: واحد امدادی اعزام شده به محل با همین اطلاعات کم به سختی منزل آنها را پیدا کرد و جان مادر را نجات داد.

به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه انتشار خبر امدادخواهی تبسم در آن زمان باعث شد معاون وزیر ارتباطات به اورژانس قول مساعد بدهد که مشکل نمایش لوکیشن امدادخواهان را حل کند، تصریح کرد: قرار بود این امکان را در اختیار اورژانس قرار دهند که وقتی امدادخواه تماس می‌گیرد، پرسنل اتاق فرمان بتوانند لوکیشن او را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنند، اما متاسفانه این کار هنوز عملی نشده است.

راستین یادآور شد: روز یکشنبه ۲۱ دی ماه جاری، طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی شورا که به ریاست رئیس مجلس و با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان مردم در مجلس برگزار شد، به وزیر ارتباطات درخصوص لزوم نمایش مکان امدادجو در سامانه اورژانس ۱۱۵ و سایر دستگاه‌های امدادرسان با توجه به ملاحظات امنیتی تذکر داد.

وی با تاکید براینکه فوریت‌های پزشکی به دلیل حساس بودن رسالت خود و سر و کار داشتن با جان و سلامت مردم و لزوم سرعتِ عمل در امدادرسانی به امدادخواهان، به شدت به نمایش و دریافت لوکیشن امدادخواه در اتاق فرمان نیاز دارد، اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر امکان این کار فراهم شود و در اختیار سازمان اورژانس قرار گیرد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.