stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 224897
  • 28 دی 1399 - 11:01
0

وحشت زیر پوست بازار طلا خزید

وحشت زیر پوست بازار طلا خزید

وحشت در بازار طلا بیداد می کند و بسیاری از تحلیلگران به افزایش مبتلایان به کووید ۱۹، وخامت اوضاع اقتصادی آمریکا و احتمال به تاخیر افتادن بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهادی جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا اشاره می کنند.

قلم | qalamna.ir :

پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکومتالز به کیتکونیوز گفت: چشم انداز اقتصادی کوتاه مدت همچنان نگران کننده به نظر می رسد. مردم به وحشت افتاده اند و نقدینگی جمع می کنند. بازار آسیب پذیر مانده است.

آمار اقتصادی به کندی قابل توجه در ابتدای سال میلادی جدید اشاره می کند زیرا تدابیر قرنطینه بیشتری اجرا شده و احیای اقتصادی را متاثر کرده اند.

اندرو هانتر، اقتصاددان آمریکای موسسه کپیتال اکونومیکس در این باره اظهار کرد: مشاهده کاهش دوباره خرده فروشی به دلیل آمار ابتلا و محدودیتهای وضع شده در سراسر آمریکا، عجیب نیست. به نظر می رسد که رشد مصرف در انتهای سال گذشته به میزان چشمگیری آهسته شد و چنین اوضاعی را در ابتدای سال رقم زد.

به گفته هاگ، ابهام باعث ریزش بازار طلا و سهام شده زیرا افراد بیشتری در بحبوحه رشد ارزش دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه به دنبال نقدینگی هستند.

 فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: علاوه بر آمار اقتصادی بد، بازارها با دلار قویتر و رشد بازده اوراق خزانه دست و پنجه نرم می کنند. شاخص دلار بالا رفته و بازده اوراق خزانه بالاتر می رود و مردم به وحشت افتاده اند.

بهای هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۲۱ دلار و ۵۰ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۸۲۹ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۰.۳ درصد کاهش ثبت کرد.

برنامه محرک مالی بایدن

به گفته تحلیلگران، واکنش بازارها به پیشنهاد کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن که روز پنج شنبه رونمایی شد، منفی بود.

 هاگ در این باره گفت: پیشنهاد ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن کمک خواهد کرد اما اندکی زمان می برد. وی ابتدا باید قدرت را تحویل بگیرد و بسته کمک کرونایی را درمجلس و سنا به تصویب برساند. همزمان بایدن در تلاش برای استیضاح ترامپ است و اوضاع کمی آشفته می شود. وی خاطرنشان کرد بخشی از سوال این است که بایدن چقدر سریع می تواند پیشنهادهای مالی خود را به تصویب برساند. رییس جمهور منتخب آمریکا با مقاومت سنا روبرو خواهد شد زیرا بخشی از این پول به ایالتها می رود و این موضوع در گذشته مانعی برای توافق جمهوریخواهان بوده است.

هفته جاری بازارها به این موضوع متمرکز می شوند که بایدن در هفته نخست حضورش در کاخ سفید چه دستاوردی خواهد داشت. با توجه به جریان استیضاح، وی چه موفقیتی خواهد داشت؟ اگر تدابیر محرک مالی به دلیل استیضاح به تاخیر بیافتند، ممکن است برای بازارهای سهام مسئله ساز شود و ابهام بیشتری ایجاد کند و باعث حرکت بیشتر به سمت نقدینگی شود.

داستان تورم

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ به کیتکونیوز گفت: موضوع تورم را نمی توان امسال نادیده گرفت. بازار نگران چاپ پول است. تورم بانک مرکزی آمریکا سالهای بسیاری اندک بوده و اگر سرانجام به نرخ دو درصد صعود کند، یکی از شرایطی خواهد بود که کنترل آن دشوار است و این امر برای طلا خوب خواهد بود.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی که پنج شنبه گذشته در دانشگاه پرینستون داشت، درباره تورم اظهار کرده بود بانک مرکزی در خصوص میانگین تورم جدیدی که هدف گرفته، خود را به فرمول ریاضی خاصی محدود نکرده و تورم بسیار اندک، خطرناکتر است. وی افزوده بود رشد تورم در کوتاه مدت ممکن است تسریع شود. یک نکته که پاول اشاره کرد، انتظار برای رشد چشمگیر تورم مبنا و تورم کل در ماههای آینده به دلیل افت شدید قیمتها در سال گذشته بود.

تحولات مهم هفته جاری

برگزاری مراسم تحلیف بایدن در روز چهارشنبه که ممکن است با ناآرامی طرفداران ترامپ همراه شود و جلسه استیضاح ترامپ دو رویداد سیاسی مهمی هستند که بازارها در هفته جاری مورد توجه قرار می دهند. به گفته تحلیلگران، احتمال ناآرامی اندک است و تاثیر چندانی روی قیمت طلا نخواهد گذاشت.

یک رویداد مهم دیگر، جلسه تایید جانت یلن به عنوان وزیر خزانه داری آمریکا در روز سه شنبه خواهد بود. بازارها انتظار دارند در این جلسه اظهارنظری درباره دلار آمریکا مطرح شود.

همچنین نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و بانکهای مرکزی کانادا، ژاپن و نروژ هفته جاری برگزار می شود.

آمار مجوز ساخت مسکن و فروش خانه در آمریکا از جمله آمارهای اقتصادی مورد توجه خواهند بود.

سطوح قیمت طلا

به گفته دنیل گالی، استراتژیست ارشد کالا در شرکت تی دی سکیوریتیز، ضعف بیشتر در طلا هفته جاری به دلیل شلوغ شدن صف فروشندگان متحمل است. اگر طلا از محدوده معاملات ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار نزول کند، سطح بعدی ۱۷۷۵ دلار خواهد بود.

هاگ پیش بینی کرد اونس طلا در معاملات هفته جاری سطح ۱۸۲۵ دلار را حفظ می کند اما اگر این سطح شکسته شود، سطح حمایتی بعدی ۱۸۰۰ دلار و پس از آن ۱۷۷۵ دلار خواهد بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.