stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 224759
  • 27 دی 1399 - 22:54
0
کاهش استفاده از ماسک:

کاهش استفاده از ماسک در اماکن عمومی قم

کاهش استفاده از ماسک در اماکن عمومی قم
قم -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از کاهش استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سیامک محبی امروز با بیان این که روند نزولی کرونا در قم همچنان ادامه دارد خاطر نشان کرد: پذیرش اورژانس و همچنین بستری های کرونایی در استان رو به کاهش است، اما افزایش مراجعه به مراکز بهداشت در روزهای اخیر، نگرانی هایی را به وجود آورده است.

وی همچنین اظهار کرد: خبر خوشحال کننده این است که تعداد جانباختگان مشکوک و قطعی کرونا در هفته قبل نسبت به دو هفته قبل کاهش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: تعداد نمونه گیری های هفته گذشته در استان، ۹۳۹ مورد بوده است که از این تعداد، ۷۴۷ مورد در مراکز بهداشتی و بقیه نیز در بیمارستان ها انجام شده است.

محبی افزود: از این ۹۳۹ مورد نمونه گیری انجام شده، ۷۰ مورد یعنی ۷ درصد کل نمونه ها مثبت بوده است.

رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: تلاش و سیاست دانشگاه علوم پزشکی استان، افزایش تعداد نمونه گیری ها در مراکز بهداشت بر اساس تست های رپید یا سریع جواب است.

وی تصریح کرد: با وجود تداوم روند نزولی آمار ابتلا و بستری کرونایی در استان، در روزهای اخیر شاهد افزایش مراجعه مردم به مراکز بهداشت هستیم که این مسئله، نگرانی هایی به دنبال دارد.

محبی با اشاره به نمرات نظارتی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی یادآور شد: مراکز شماره گذاری خودرو، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، مساجد، نانوایی ها، کافی نت ها، اغذیه فروشی ها و مطب ها از جمله مواردی هستند که نمرات نظارتی آن ها کمتر از ۷۵ بوده است.

وی با ابراز نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در هفته اخیر بیان داشت: تردیدی نیست که تداوم این روند بویژه با توجه به مراسم هایی که برگزار می شود و ادامه دارد، سبب افزایش نگرانی ها خواهد شد.

محبی همچنین نسبت به برپایی برخی نمایشگاه های مذهبی در ایام فاطمیه واکنش نشان داد و اظهار کرد: متأسفانه در برخی از این نمایشگاه ها، شاهد برخی ازدحام ها و تجمع ها هستیم که قطعا نگران کننده است.

رئیس مرکز بهداشت قم درباره آمار مناطق و محله های قم در زمینه شیوع کووید۱۹ نیز بیان داشت: منطقه پردیسان از جمله مناطقی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

محبی همچنین درباره میزان استفاده از ماسک توسط مردم و در اماکن عمومی گفت: متوسط استفاده مردم از ماسک در اماکن عمومی از ۷۸ درصد به ۷۶ درصد کاهش داشته است، در عین حال که متوسط استفاده مردم قم از ماسک در وسائل نقلیه عمومی نیز رقم ۶۶ درصد را نشان می دهد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : قم نیوز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.