stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 224748
  • 27 دی 1399 - 22:49
0
آیت الله یزدی:

پژوهش‌های فرد محور نمی‌تواند نیازهای جامعه را برطرف کند/ آیت‌الله یزدی شناسنامه و از ارکان انقلاب اسلامی بود

پژوهش‌های فرد محور نمی‌تواند نیازهای جامعه را برطرف کند/ آیت‌الله یزدی شناسنامه و از ارکان انقلاب اسلامی بود
قم -دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: پژوهش‌های فردمحور نمی‌تواند نیازهای جامعه را در بربگیرد و باید به سمت‌وسوی پژوهش‌های گروه‌محور حرکت کنیم.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله رضا رمضانی امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با گرامیداشت شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ انقلاب، شهدای ارزشمندی را در طبق اخلاص نهاد، شهدایی که در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، صیانت از مرزهای کشور، دفاع از حرم اهل‌بیت(ع)، مدافعین سلامت و حفظ کیان علمی و امنیت بین‌المللی نقش مهمی داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: شهید فخری زاده‌ و دیگر دانشمندان تلاش زیادی برای دانش هسته‌ای داشته‌اند، در نگاه فقهی، تولید سلاح کشتارجمعی ممنوع است و کشورهایی که دارای سلاح کشتارجمعی هستند و کسی جلودار آن‌ها نیست در تلاش‌اند دانش هسته‌ای ما را از میان ببرند.

وی با گرامیداشت تلاش‌های پژوهشی استاد جعفر الهادی(خوشنویس) ابراز کرد: در ملاقات اخیر که با ایشان داشتم از خدا طلب عمر می‌خواستند تا مسیر علم و دانش و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) را تداوم بخشند و امروز آثار ایشان در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

رمضانی با بزرگداشت رحلت آیت‌الله یزدی عنوان کرد: ایشان شناسنامه و از ارکان انقلاب بودند و از انقلاب، نظام انقلاب و اصل حکومت اسلامی دفاع کردند و حوزه علمیه ما یکی از مدافعان تئوری نظام را از دست داده است.

وی در مورد افتتاح نمایشگاه نیز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه دستاورد مهمی در حوزه بین‌المللی توسط مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) است که در هفته پژوهش به بهره‌برداری رسیده و مجموعه آثار فرهنگی فاخری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: ضرورت پژوهش مهم است و هر کاری در نظام اسلامی بخواهد به نتیجه برسد با پژوهش انجام می‌شود و پژوهش، محور حرکت‌های بالنده و تحول‌خیز است که در این راستا اگر پژوهش دارای مسیر تقاضامحور طبق نیاز جامعه باشد دارای نقش مهمی در رشد و اعتلاست و باید اولویت و نیاز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای پژوهش دقیق نیاز به پژوهش‌های گروه‌محور داریم و امروزه پژوهش‌های فرد محور نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد و باید به سمت خرد جمعی حرکت کرد تا پژوهش‌های گروه‌محور شکل بگیرد عنوان کرد: پژوهش مقدمه هر آموزشی در جامعه است و در بخش آموزش می‌تواند محور باشد و آموزش بدون پژوهش ابتر است.

رمضانی تصریح کرد: در هر عرصه آموزشی و در هر بخش مهارت اندوزی نیاز به پژوهش داریم و امروزه با پرسش‌ها و شبهات فراوانی پیرامون قرآن و پیامبر(ص) و اصل دین روبرو هستیم که برای پاسخگویی به آن باید کارهای گروهی انجام دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: این شبهات زمینه‌ساز حرکت به‌سوی سکولار و تحریف می‌شود و نیاز به تحقیقات وسیع در حوزه‌های اجتماعی و دینی داریم و پژوهش باید مسیرش بر اساس ضرورت‌ها و اولویت‌ها باشد تا موفق ‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در طرح‌های آموزشی و تربیتی نیازمند پژوهش هستیم، ضمن اینکه رشد کشور و موفقیت در عرصه بین‌الملل در گرو پژوهش‌های قوی است، افزود: در حال حاضر حوزه متولی تبیین دین و متکفل دین و متولی پاسخ‌گویی به شبهات متعدد است، در این راستا ازجمله رسالت‌های مهم مجمع جهانی پاسخ‌گویی به شبهات است و این سیاست هم از ابتدا مورد توجه بوده و آثار فاخری شکل‌گرفته است.

رمضانی یادآور شد: همچنین بخش دانش‌نامه مجازی در عرصه بین‌المللی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید نگاه قوی‌تری به فضای مجازی داشته باشیم تا بتوان گفتمان اهل‌بیت (ع) را که گفتمان عقلانیت و عدالت و معنویت هستند را در جهان معرفی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: پژوهش‌ها باید در تراز بین‌المللی باشد، همچنین باید از نخبگان حوزه و تعامل و مشورت با این افراد برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها استفاده کرد، در جهت اثرگذاری و حرکت به سمت تحول تربیتی و بین‌المللی، نباید به وضعیت موجود راضی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۰۰ عنوان کتاب به ۵۸ زبان جهان ترجمه‌شده و ۲۴ هزار مقاله بارگذاری کرده‌ایم تا قدمی کوچک در ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) برداریم و همچنان در ابتدای راه هستیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.