stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 224611
  • 27 دی 1399 - 13:41
0

امام جمعه خرم‌آباد: برخی سازمان‌ها و ادارات لرستان بدهی‌های زیادی به شهرداری دارند

امام جمعه خرم‌آباد: برخی سازمان‌ها و ادارات لرستان بدهی‌های زیادی به شهرداری دارند
لرستان - نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ضرورت کار و فکر جهادی امری لازم در مدیریت شهرداری است گفت: برخی سازمان‌ها و ادارات لرستان بدهی‌های زیادی به شهرداری دارند.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند انسان‌های با تقوا، خالق در نزد آنها بزرگ و عظیم است اظهار داشت: حضرت علی (ع) در خطبه ۱۷۴ نهج البلاغه می‌فرمایند متقین کسانی هستند که خدای متعال در نظر آنها بزرگ و غیر خدا هرچه هست کوچک و ناچیز است.

وی افزود: اگر همه ما به فهم و درک رسیدیم که خداوند را آنچنان که می‌توانیم بفهمیم و درک کنیم در تعاملات اجتماعی و سبک زندگی ما تاثیر دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: سابقه شهرداری در خرم‌آباد به بیش از ۹۰ سال می‌رسد و خدمات شهرداری مربوط به دو محله بزرگ بوده اما با گسترش شهر خدمات و وظایف شهرداری‌ها همچون ایجاد خیابان،کوچه، پارک، توسعه معابر، تاسیس موسسات فرهنگی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تنظیف شهر گسترش پیدا کرده و همچنین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ۳۴ ماده و ۹ تبصره وظیفه مستقیم و غیر مستقیم بر عهده اعضای شورای شهر گذاشته شده است.

وی بیان کرد: شهروندان نیز برای حفظ شهر وظایفی از جمله حس تعلق خاطر به شهر و محل سکونت، احساس مسئولیت در برابر شهر محل زندگی، تلاش جهت حفظ نظافت و مجاری آب‌های سطحی شهر و همچنین همکاری با مدیریت شهری در ایجاد و گسترش مراکز فرهنگی به عهده دارند.

شاهرخی گفت: وقتی وظایف شهروندان و مسئولان شهرداری را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم برای رسیدن به حد و اندازه‌ای که اداره شهر قابل قبول است از هر دو طرف کاستی‌هایی وجود دارد و تا این کاستی‌ها برطرف نشود به مدیریت شهری قابل قبول نمی‌رسیم.

وی تصریح کرد: مردم باید شهر را به منزله خانه خودشان بدانند و در عمران، آبادی و امور فرهنگی و حفظ مولفه‌هایی که لازمه یک شهر است تلاش کنند، عوارض شهرداری را پرداخت کنند چرا که با پرداخت نکردن عوارض اداره شهر امکان ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: برخی سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی بر اساس اظهارات شهرداری و شورای شهر بدهکاری‌های زیادی به شهرداری دارند که باید این بدهی‌ها که اعداد و ارقام زیادی است پرداخت کنند که وضعیت شهر از این حالت موجود نجات پیدا کند.

وی اظهار داشت: رسیدگی به مناطق حاشیه شهر در اولویت کار شهرداری و شورای شهر باشد البته دستگاه‌های مرتبط همچون ستاد بحران، امور مساجد، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و نیروی انتظامی نیز باید در این زمینه ورود کنند.

‌شاهرخی افزود: ضرورت کار جهادی و فکر جهادی امری لازم در مدیریت شهرداری است چرا که حفظ، نگهداری و افزایش فضای سبز بسیار اهمیت دارد قابل قبول نیست برای ساخت یک آپارتمان چندین طبقه بگویند درخت سبز و سر به فلک کشیده خشک شده و باید از ریشه کنده شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد:داشتن برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از دیگر وظایف شهرداری و شورای شهر است و هر محله باید بداند که در پنج سال آینده چه تغییراتی در امور فرهنگی، بهداشتی و عمرانی در این محله ایجاد می‌شود که به طور یقین در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود سبب همکاری بیشتر مردم می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت شهرهای استان و مرکز استان بیش از این است که بتوان خدمات گسترده انجام داد، رضایت مردم یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

‌شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) برای ما گنجینه‌ای از معارف اسلامی بودند و هستند، دوستی و دشمنی با حضرت فاطمه زهرا (س) به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر (ص) است.

وی تصریح کرد: تدبیر در امور منزل، رسیدگی به امور منزل و تربیت فرزندان نکاتی از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اجتماعی برای بانوان خوب و سازنده است ولی نباید این فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که آنها را از ازدواج، تشکیل کانون گرم خانواده، فرزند آوری و تربیت فرزندان باز دارد.

وی با اشاره به بیست و هفتم دی ماه سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نواب صفوی و یارانش اظهارداشت: مقام معظم رهبری در مورد این شهید بزرگوار فرمودند جرقه‌های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من ایجاد شد.

‌شاهرخی افزود: جمعیت فداییان اسلام در سال ۱۳۲۰ در کشور تشکیل شد و فعالیت‌های این جمعیت از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۳۴ ادامه پیدا کرد، شهید نواب صفوی پس از ۱۰ سال مبارزه و جهاد بی وقفه در سن ۳۱سالگی به همراه یارانش توسط دژخیمان رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند شهید نواب صفوی و یارانش به دنبال همان آرمان‌های امام راحل بودند که در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ دنبال کردند و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به نتیجه رسیدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید نواب صفوی به دنبال جامعه‌ای بودند که دین داری، باور راسخ و آموزه‌های دینی، ارتباط معنوی و توسل به ائمه معصومین، حاکمیت اخلاق اسلامی کاربردی در محیط خانواده و اجتماع و ادارات، دانشگاه‌ها و موسسات فرهنگی، حضور فعال در امور مستحبی که جنبه سیاسی، دینی و مذهبی، بصیرت و آگاهی به اهداف و انقلاب اسلامی همچون عدالت اجتماعی، صداقت، استکبار ستیزی و مرز بندی با دشمن و همچنین دوری کردن از محدودیت‌های نژادی، قومی و قبیله‌ای در آن سر لوحه کارها باشد و گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: اگر در ۳۷ دی ماه سال ۱۳۳۴ شهید نواب صفوی در راه اعتلای آموزه‌های اسلامی به شهادت رسیدند اما راهش توسط کسانی همچون حاج قاسم سلیمانی تا ۱۳ دی سال ۹۸ ادامه پیدا کرد و تمام قامت در مقابل استکبار جهانی ایستاد و این راه نیز ادامه دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.