stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 224606
  • 27 دی 1399 - 13:38
3

بازپس گیری زمین واحدهای ناتوان در اجرای طرح‌های تولیدی دزفول

بازپس گیری زمین واحدهای ناتوان در اجرای طرح‌های تولیدی دزفول
خوزستان - فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: اگر واحد تولیدی صنعتی پس از پنج سال توانایی اجرای طرح خود را نداشته باشد، زمین دولتی آن پس گرفته می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

علی فرهمندپور روز شنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: افراد و مسوولان زیادی ادعای دغدغه اشتغال دارند ولی قدمی در این راه برنمی‌دارند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تسهیلات دولتی خوبی در این خصوص واگذار می‌شود برخی مسوولان مربوطه زحمت حضور در جلسات اشتغال که یکی از مهمترین جلسات شهرستان است را نیز به خود نمی‌دهند و با اجرا نکردن مصوبات چوب لای چرخ تولید می‌گذارند.

فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: یک زمین دولتی که برای اجرای طرح‌های تولیدی صنعتی واگذار شده پس از سه سال با قیمت هنگفتی به فرد دیگری واگذار شده و پس از ۶ سال تحت عنوان حق ریشه با مبلغ ۶ میلیارد ریال به فرد دیگری واگذار شده، این در حالی است که جابجایی چنین پول‌هایی برای زمین‌های دولتی غیرقانونی است و جهاد کشاورزی باید افراد را راهنمایی و توجیه کند.

وی با اشاره به حمایت دولت از تولیدکنندگان، سخت‌گیری برخی بانک‌ها را بی‌جا دانست و افزود: باید موارد گزارش و پیگیری لازم برای رفع آنها با همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

فرهمندپور درخصوص مشاغل خانگی نیز گفت: سه بازارچه در دزفول شامل پارک دولت با ۳۴ غرفه، جاده محمد بن جعفر با ۲۲ غرفه و فرهنگ شهر با ۲۵ غرفه در حال ساخت هستند که باید بعد از آماده سازی به شغل و نه شخص داده شوند. 

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه شهر گلخانه‌ای دزفول انجام شده است، افزود: هفت قطعه از ۱۸۵ قطعه زمین شهرک گلخانه‌ای خلع شدند و ۱۳ واحد در حال خلع شدن هستند البته حدود ۳۰ قطعه نیز پیشرفت و تولید خوبی داشتند که باید حمایت شوند.

فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: واحدهای با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز اگر پس از پنج سال توانایی تولید و اجرای طرح نداشته باشند برای خلع شدن زمین دولتی به استان معرفی و به افراد دیگر واگذار می‌شوند و هزینه‌های انجام شده توسط فردی که طرح را تحویل می‌گیرد پرداخت خواهند شد.

وی تنها خواسته مردم از مسوولان را اشتغال دانست و افزود: اگر اشتغال محقق شود، ضمن حل مشکل معیشت جوانان، بزهکاری در جامعه کاهش می‌یابد.
فرهمندپور گفت: اشتغال خوبی با توسعه فولاد، خمیرمایه، کربن بلک و بیمارستان‌های یازهرا و تامین اجتماعی در شهرستان رقم خواهد خورد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت: سهمیه اشتغال صمت در سامانه رصد ۴۰۰ نفر بود که تاکنون ۴۰۲ نفر ثبت شده و ۱۰۰ نفر دیگر نیز در لیست است که امیدواریم تا پایان سال ثبت شوند. 

محمد غلامی افزود: ۲۷ پروانه بهره برداری از ابتدای امسال تاکنون برای واحدهای صنعتی دزفول صادر شده که زمینه اشتغال ۲۷۰ نفر را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۴۱ واحد صنعتی در شهرستان دزفول با حدود  ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که در تلاشیم با ارائه تسهیلات، مشکلات آنها را برطرف کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول اظهارداشت: واحدهایی که برای تکمیل، مشکل مالی دارند را برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم ولی بانک‌ها همکاری نکردند و چوب لای چرخ تولیدکننده گذاشتند. 

وی اظهار امیدواری کرد با اختصاص بودجه مشکلات این واحدها را رفع و تا سال آینده وارد چرخه تولید کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز گفت: ۸۵ نفر از ابتدای امسال تاکنون در روستای رزگه، اسلام آباد و پامنار وام اشتغال روستایی دریافت کرده‌اند.

مهدی چناری با بیان اینکه ۵۰ نفر نیز در سامانه رصد ثبت نام کرده‌اند، افزود: پارسال سهمیه اشتغال میراث فرهنگی دزفول ۴۵ نفر بود که ۱۰۰ درصد محقق شد.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه شورای اشتغال شهرستان دزفول قرار بود یک هتل آپارتمان، ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کند و زمینه اشتغال ۳۵ نفر را فراهم کند که این امر محقق نشد و فقط ۲۰ میلیارد ریال برای این واحد در نظر گرفته شد که باید پیگیری کرد تا همه تسهیلات واگذار شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.