stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 224598
  • 27 دی 1399 - 13:46
0

خسارت سیل به شبکه برق لرستان با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جبران می‌شود

خسارت سیل به شبکه برق لرستان با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جبران می‌شود
لرستان - مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه ۵۰ روستای بالای ۵ خانوار برق رسانی می‌شوند گفت: برای بازسازی و بهینه سازی شبکه‌های برق آسیب دیده از سیل سال گذشته نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
قلم | qalamna.ir :

فریدون خودنیا شامگاه جمعه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به عملیات برق رسانی به واحدهای جدید الاحداث مربوط به سیل سال گذشته اظهار داشت: پس از سیل سال گذشته تاکنون با احداث هر واحد آسیب دیده از سیل شرکت توزیع برق عملیات برق رسانی را انجام داده و در این مورد هیچ گونه مشکلی نداریم.

وی در رابطه با خسارت سیل سال گذشته به شبکه‌های توزیع برق استان افزود: حدود ۴۸۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، فشار متوسط و همچنین ۲۰۰ دستگاه پست عمومی و اختصاصی برق با مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان به نرخ سال گذشته خسارت وارد شد که از این میزان ۷۶ میلیارد تومان ستاد مدیریت بحران تخصیص اعتبار گرفته و تا مردادماه امسال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: جهت بازسازی و بهینه سازی شبکه‌های برق آسیب دیده از سیل سال گذشته باز هم نیازمند اعتبار هستیم در همین راستا ۱۵ میلیارد تومان از طریق شرکت توزیع برق استان مرکزی به عنوان استان معین و همچنین ۱۱ میلیارد تومان از طریق شرکت توانیر کمک بلاعوض اعتبار گرفته‌ایم ولی جهت ایجاد زیرساخت‌ها و شبکه‌های پایدار و مقاوم حدود ۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم که در سیل‌های مشابه دچار مشکل نشویم.

وی بیان کرد: در دهه فجر امسال هفت روستا با اعتبار سه میلیارد تومان برق رسانی می‌شود و همچنین خط تغذیه کننده ویسیان با اعتبار چهار میلیارد تومان، خط‌های جدید شهر مومن آباد و روستاهای ازنا با اعتبار ۹ میلیارد تومان افتتاح پروژه داریم و نیروگاه آبی شول آباد نیز با ۹۵ درصدد پیشرفت فیزیکی احتمالا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خودنیا گفت: اولویت شرکت توانیر برق رسانی به روستاهای بالای ۵ خانوار است که در بسیاری از شهرستان‌های استان روستای بالای ۵ خانوار بدون برق نداریم و آنچه اکنون انجام می‌دهیم روستاهایی است که به صورت مهاجرت معکوس به روستاها برگشته‌اند ولی آنچه مدنظر ما است ۳۰ روستا در سال ۱۴۰۰ و تا پایان امسال نیز ۲۰ روستا برق رسانی می‌شود بر همین اساس با برق رسانی به این ۵۰ روستا پرونده روستاهای بالای ۵ خانوار استان بسته می‌شود و سال آینده ۱۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی تصریح کرد: روستاهای آب زهره پلدختر ، تنگ پنج خرم‌آباد و لیلان چم پلدختر جهت برق رسانی دارای معارض هستند و تاکنون برق رسانی نشده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطر نشان کرد: با توجه بخشنامه هیئت دولت که کلیه دستگاه‌های اجرایی باید ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از طریق پنل‌های خورشیدی تامین کنند در استان هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای این پروژه مشکلی ندارند ولی از طرف سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تخصیصی برای این موضوع به آنها اختصاص داده نشده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۸ ساختمان اداری در سطح استان لرستان با ظرفیت ۲۷۶ کیلو وات به پنل‌های خورشیدی تجهیز شده ولی دستگاه‌های اجرایی که تاکنون در این زمینه اقدام نکرده‌اند باید بپذیرند اگر ۲۰ درصد انرژی خود را از طریق پنل‌های خورشیدی تامین نکنند جریمه می‌شوند و در تابستان برق مصرفی این دستگاه‌های اجرایی با بالاترین نرخ موجود محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکت توزیع برق استان پدیده برق‌های غیر مجاز است عنوان کرد: متاسفانه هر ساله بسیاری از انرژی شرکت توزیع برق که باید جهت بهبود سایر شاخص‌های شرکت توزیع برق و خدمت به مردم ارائه شود صرف پدیده برق‌های غیر مجاز می‌شود و همچنین تنها بحث تلف شدن انرژی نیست بلکه با اقدامات غیر استاندارد با جان و مال مردم و همسایگان بازی می‌شود و متاسفانه خرم‌آباد بیشترین انشعاب برق غیر مجاز را دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود هشت هزار و ۵۰۰ انشعاب برق غیر مجاز در استان جمع‌آوری شده که از این تعداد حدود چهار هزار انشعاب تعیین تکلیف و کاملا جمع‌آوری یا تبدیل به انشعاب دائم شده‌اند در همین راستا طی روزهای اخیر با برگزاری مانور اقدامات بسیاری خوبی انجام شد تا با جمع‌آوری انشعاب‌های غیر مجاز بتوانیم تامین برق لازم را انجام و از خاموشی در استان جلوگیری شود.

خودنیا در رابطه با مطالبات شرکت توزیع برق از دستگاه‌های اجرایی و صنعتی نیز گفت: شرکت توزیع برق از ادارات استان و شرکت‌های صنعتی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان طلب دارد که از این میزان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به ادارات دولتی است و بیشترین مربوط به شرکت آب و فاضلاب، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و نهادهای نظامی و امنیتی است.

وی تصریح کرد: بیشترین طلب شرکت توزیع برق در بخش صنعت مربوط به کارخانجات نساجی و فولادهاست که با توجه به شرایط کرونایی با تقسیط بدهی با آنها مدارا می‌کنیم که چرخ صنعت جامعه بچرخد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ح.خادمی
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.