stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 224578
  • 27 دی 1399 - 12:26
1

روح پیامبر(ص) زمانی شاد است که ما به وظیفه عقلی، شرعی و واجب خود به خوبی عمل کنیم

روح پیامبر(ص) زمانی شاد است که ما به وظیفه عقلی، شرعی و واجب خود به خوبی عمل کنیم

رئیس‌جمهور گفت: روح پیامبر(ص) زمانی شاد است که ما به وظیفه عقلی، شرعی و واجب خود به خوبی عمل کنیم. امروز حفظ حیات خودمان و دیگران برای ما واجب است؛ نباید بگذاریم جان خودمان و دیگری به خطر بیفتد.

قلم | qalamna.ir :

، حجت الاسلام والمسین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا اظهار کرد: وجود فاطمه زهرا (س) و مولا امیرالمومنین (ع) دو معجزه انسانی بزرگ پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است یعنی اگر پیامبر با این همه معجزه که در رأس آن قرآن مجید است، معجزه‌ای نداشت، تربیت علی بن ابیطالب (ع) و فاطمه بنت رسول (س) برای رسالت پیغمبر و اتصال پیغمبر به آسمان کافی بود.

وی افزود: این دو بزرگوار شاگردان فراوانی تربیت کردند؛ فاطمه اطهر (س) همان کسی است که فرزندانی به جامعه تحویل داده است که یکی امام حسن مجتبی است که باعث وحدت صلح و نجات امت شد یکی هم شد حضرت ابی‌عبدالله الحسین که باعث نجات دین از انحراف و هدایت راستین مردم در راه ثواب شد و آن شیرزن کربلا و حضرت ام‌کلثوم که بیانگر حوادث کربلا بودند و توانستند واقعیت حوادث را برای مردم جهان روشن و آشکار سازند.

رئیس جمهور ادامه داد: بانویی بلند مرتبه‌تر از فاطمه زهرا در تاریخ بشریت نداریم همانطور که پدر بزرگوارشان بزرگترین انسان اشرف مخلوقات بود و امیدواریم که همه بتوانیم پیرو راه پیامبر، شاگردان پیامبر و ائمه هدی باشیم.

روحانی اضافه کرد: در این ایام احترام به حضرت فاطمه (س) و عزاداری مهم است و مراسم عزاداری آن بانو را به عنوان یک سنت اجرا می‌کردیم و امسال هم اجرا می‌کنیم، امسال همه موظفیم در کنار این مستحب بزرگ یک واجب بزرگ را مراعات کنیم و آن هم مراعات پروتکل‌ها است.

وی اظهار کرد: باید بدانیم که روح پیغمبر و ائمه زمانی شاد می‌شود که ما به وظیفه شرعی و عقلی و واجب خود به خوبی عمل کرده باشیم و امروز هم حفظ حیات خودمان واجب است و هم حفظ حیات دیگران واجب است. نباید موجب شویم که هم جان خودمان به خطر بیفتد و هم نباید بگذاریم که جان دیگری به خطر بیفتد که هر دوی آنها واجب و وظیفه است. مردم هم در عزاداری حضور خواهند یافت و هم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند که اجر و ثواب مضاعف شامل حال آنها شود.

رئیس جمهور ادامه داد: خوشحالیم که امروز در یک شیب متناسبی شاهد کاهش ابتلاء و مرگ و میر هستیم. از این که بیش از یک هفته است در مسیر مرگ دورقمی قرار گرفتیم از این نظر برای ما افتخارآمیز است. اگر چه همان دورقمی هم زیاد است و باید به نقطه صفر برسیم.

روحانی با بیان اینکه کادر درمان و مسئولین کار بسیار بزرگی انجام دادند و خود مردم هم همه پروتکل‌ها را مراعات کردند، تاکید کرد: اینکه امروز ما اعلام می‌کنیم بخشی از کشور وضعیت آبی و زرد دارد و شرایط نسبتاً متناسبی دارند این به مفهوم آن نیست که پروتکل‌ها را ضعیف کنیم یا مراعات نکنیم. همه بازگشایی‌ها در صورتی مفید است که با همه دقت‌ها اجرای همه پروتکل‌ها اجرا شود.

اگر اجرای پروتکل‌ها ضعیف شود دومرتبه گرفتار می‌شویم

وی خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌ها اجرا نشود یا ضعیف عمل شود و فکر کنیم این بیماری تمام شده است دو مرتبه گرفتار می‌شویم و وارد فاز بعدی می‌شویم.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما دیدیم این بیماری در طول ۱۱ ماه گذشته فراز و نشیب داشته است و گاهی اوج گرفت و گاهی پایین آمد. هر جا که مردم مراعات کردند توانستیم کنترل کنیم. هر جا این مراعات مورد تردید قرار گرفت دچار مشکلات زیادی شدیم.

خبر تکمیل می‌شود…

منبع:

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.