stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 224503
  • 27 دی 1399 - 10:57
1
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان:

تاکنون به مورد اثبات شده ای از ابتلا به آنفلوآنزا در سال جاری برخورد نکرده ایم

تاکنون به مورد اثبات شده ای از ابتلا به آنفلوآنزا در سال جاری برخورد نکرده ایم
اصفهان_ مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در بررسی های محدودی که انجام شده، تاکنون به مورد اثبات شده ای از ابتلا به آنفلوآنزا در سال جاری برخورد نکرده ایم.
قلم | qalamna.ir :

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به توزیع ۱۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در استان در سال جاری، گفت: امسال تاکنون به مورد اثبات شده‌ای از ابتلا به آنفلوآنزا در استان برخورد نکرده‌ایم.

رضا فدایی، اظهار کرد: در بررسی های محدودی که انجام شده، تاکنون به مورد اثبات شده ای از ابتلا به آنفلوآنزا در سال جاری برخورد نکرده ایم.

وی با اشاره به رعایت ضوابط بهداشت فردی از سوی مردم مثل استفاده از ماسک، شست و شوی دست، استراحت در منزل در ایام بیماری و خودداری از حضور در تجمات انسانی، گفت: رعایت این ضوابط بهداشتی همانطور که از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می کند، از ابتلا به آنفلوآنزا هم پیشگیری می کند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه فصل سرما، فصل شیوع ویروس آنفلوآنزا است، افزود: امسال خوشبختانه هنوز موردی از ابتلا به آنفلوآنزا مشاهده نشده است.

وی با اشاره به توزیع دولتی ۱۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در هر سال، اعلام کرد: امسال ۱۰۰ هزار دوز یعنی ۱۰ برابر سال های قبل واکسن آنفلوآنزا در بخش دولتی توزیع کردیم، اما واکسن به جز دو داروخانه دولتی، در داروخانه های سطح شهر توزیع نشد.

فدایی در خصوص زمان واکسیناسیون آنفلوآنزا نیز گفت: این موضوع یک بحث علمی دارد که درست است. از نظر تقویمی برای تزریق واکسن دیر است، اما چون هنوز با اپیدمی فصلی آنفلوآنزا مواجه نشده ایم و عملا هنوز موردی از آنفلوآنزا ندیده ایم، اگر کسی دسترسی دارد، می تواند واکسن را تهیه و تزریق کند.

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز پیش از این به گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم به دلیل تجربه همه گیری کرونا باعث شده امسال بیماری آنفلوآنزا و حتی سرماخوردگی کمتری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال و در همه گیری کرونا، اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی ساده ای مشخص شد که سال ها گفته می شد تا چه اندازه می توانند در انتقال ویروس های تنفسی مثل آنفلوآنزا  مؤثر باشند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.