stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 224461
  • 27 دی 1399 - 8:11
1
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان:

خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای است

خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای است
اصفهان_ معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کویری است که این مجتمع‌ها می‌توانند نقش مهمی در کاهش این مشکلات داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

محمدعلی صلواتی با اشاره به فعال بودن ۵۰ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در جاده‌های استان اظهار داشت: استان اصفهان از لحاظ تعداد مجتمع‌های در حال بهره برداری و در دست ساخت، رتبه اول کشور را دارد.

وی به افزایش ۲ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی دیگر در سال جاری اشاره و اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی ساخت این مجتمع‌های بین راهی ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود: خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کویری است که این مجتمع‌ها می‌توانند نقش مهمی در کاهش این مشکلات داشته باشند.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونایی کارشناسان حوزه فنی و نظارت این اداره کل با حضور در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا وضعیت این مراکز را بررسی می‌کنند.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان خاطرنشان کرد: شیوع کرونا مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی را همانند سایر صنوف با چالش کاهش تقاضا مواجه کرده و مشکلاتی را به آنها وارد کرده است.

به گفته وی در این شرایط نظارت‌ها و کنترل‌های بهداشتی ویژه در راستای رعایت استانداردهای لازم برای سلامت مسافران بر این اماکن همچنان ادامه دارد و ضد عفونی این مجتمع‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه این مجتمع ها، خدمات عمومی شامل توقفگاه، جایگاه سوخت، رستوران و اتاق استراحت، به مسافران در استان خدمات ارائه می کنند از مردم خواست هرگونه شکایت، انتقاد یا پیشنهاد خود را از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی استان به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ پیامک کنند.
استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می کنند که نزدیک به۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شوند.
۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۰ مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان وجود دارد.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
این استان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزادراه است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.