stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 224407
  • 27 دی 1399 - 12:56
5

وضعیت بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی رفع مشکلات فاضلاب اهواز چه شد؟

وضعیت بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی رفع مشکلات فاضلاب اهواز چه شد؟
خوزستان - سازمان برنامه و بودجه پارسال از اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز خبر داد، تاکنون چه مقدار از این اعتبار پرداخت شده است؟
قلم | qalamna.ir :

آذر ماه پارسال و پس از وقوع بارش‌های سیل آسا در استان خوزستان بسیاری از مسئولان استانی و کشوری به تکاپو افتادند تا هر چه سریعتر این مسئله مرتفع گردد.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی توییتر خود اعلام کرد که پیشنهاد داده، ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز طی ۲ سال برداشت شود.

خرداد ماه امسال نیز غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان از موافقت رهبری مبنی بر برداشت ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به منظور رفع مشکلات فاضلاب اهواز اطلاع داد، اما تاکنون چه مقدار از این بودجه پرداخت شده است؟

احمد باقری، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب اهواز می‌گوید که تاکنون مبلغ ناچیزی از اعتبار مصوب شده برای رفع مشکلات فاضلاب اهواز اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه مجموع بودجه اختصاص یافته به فاضلاب اهواز برای رفع مشکلات و معضلات، ۱۰۰ میلیون یورو است، افزود: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور نیمی از این مبلغ، یعنی ۵۰ میلیون یورو باید در سال ۱۳۹۹ پرداخت شود و نیم دیگر آن نیز در سال ۱۴۰۰ اعطا می‌شود.

پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان

باقری بیان کرد: امروزه قیمت یورو حوالی ۳۰ هزار تومان است و بر این اساس بودجه فاضلاب اهواز باید، یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد و این در حالی است که محمد باقر نوبخت، کل بودجه اختصاص یافته را ۵۷۵ میلیارد تومان اعلام کرده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب اهواز اظهار داشت: از همین مبلغ نیز تاکنون تنها ۲۷۰ میلیارد تومان به حساب شرکت آبفای اهواز واریز شده، حال آنکه تا پایان سال ۱۳۹۹ زمان زیادی باقی نمانده است، گرچه اقدامات برای رفع مشکل فاضلاب در چند نقطه از کلانشهر اهواز و کوت عبدالله، مرکز شهرستان کارون آغاز شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگاران جوان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.