stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 224329
  • 26 دی 1399 - 15:01
2

افزایش ۲.۵ برابری برآورد هزینه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین

افزایش ۲.۵ برابری برآورد هزینه پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین

ایسنا/زنجان مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: در زمان آغاز پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، هزینه مورد نیاز ۶۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بود و اکنون این رقم به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

قلم | qalamna.ir :

علی خدایی شامگاه دیروز (۲۵ دی‌ماه) در حاشیه بازدید مسئولان استان از روند اجرای پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور استاندار و امام جمعه زنجان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه، بازدیدی از پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین به عمل آمد و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفتیم و پیمانکاران کمر همت بسته‌اند تا پروژه طبق قول‌های داده شده به بهره‌برداری برسد.

وی به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه و تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه راه‌آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و افزود: با این وجود پروژه به منابع مالی بیشتری نیاز دارد و با پیگیری استاندار زنجان و دستور رئیس‌جمهور ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار اضافه خواهد شد که امیدواریم با تخصیص آن روند کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب یادآور شد: در حال حاضر مراحل زیرسازی تقریباً به اتمام رسیده و پیمانکاران در حال تجهیز کارگاه‌ها برای عملیات روسازی مثل تامین ریل، تراورس و بالاست هستند. در دو قطعه نیز مشکلات فنی وجود دارد که با تلاش پیمانکاران به زودی رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان استارت پروژه، برآورد اجرای آن بر مبنای ۶۵۰ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: با اتفاقاتی که در روند اجرا و طولانی شدن زمان افتاد، اکنون این رقم به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. هزینه اجرا در قطعات متفاومت است و اعتبارات اخیر نیز کل نیاز پروژه را رفع نمی‌کند و این ارقام فقط برای اتمام پروژه بوده و پیمانکاران طلب خود را پس از اتمام کار با راه‌آهن جمهوری اسلامی تسویه می‌کنند.

این مسئول در مورد اتصال شهرک صنعتی شماره یک به شبکه خطوط ریلی عنوان کرد: در این خصوص تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شرکت شهرک‌های صنعتی، استانداری زنجان و راه‌آهن منعقد شده که بر اساس آن شهرک‌های صنعتی و استانداری باید عملیات زیرسازی را انجام دهند و روسازی به راه‌آهن واگذار شده که تاکنون زیرسازی تکمیل نشده و برآورد ما برای روسازی ۵۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.