stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 224313
  • 27 دی 1399 - 12:56
1
امام جمعه قم:

هیچ مسئولی حق مذاکره مخفیانه با آمریکا را ندارد / تصمیم برجامی مجلس “درست” بود

هیچ مسئولی حق مذاکره مخفیانه با آمریکا را ندارد / تصمیم برجامی مجلس “درست” بود
قم - امام‌جمعه قم گفت: مسئولین در قوه مجریه و مقننه باید با دقت عمل کرده و هیچ مسئولی حق ندارد پشت پرده و مخفیانه و برخلاف نظر مقام معظم رهبری با تیم جدید آمریکا مذاکره کند.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل نجس سیاسی هستند و هر راهی که به آن‌ها ختم شود جز بحران، ضرر و زیان برای ملت‌های اسلامی ندارد.

امام‌جمعه قم افزود: اینکه نباید به آمریکا به‌عنوان گشایش اقتصادی دل بست و برای حل مشکلات با آن‌ها مذاکره کرد یک حکم قرآنی است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: خداوند در آیه ۲۸ سوره توبه به مطلبی اشاره می‌فرماید که در پی اجراشدن این حکم الهی در ذهن برخی خطور کند که با قطع ارتباط و مذاکره دچار فقر، تنگدستی و مشکلات اقتصادی خواهیم شد؛ خداوند پاسخ می‌دهد و می‌فرماید اگر با دستور ممنوعیت ورود مشرکان به مسجدالحرام احساس محدودیت اقتصادی می‌کنید بدانید خداوند به‌زودی شما را از فضل خود بهره‌مند‌ می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم عنوان کرد: ملت ایران در تجربه ۴۰ ساله خود در مواجهه با دشمنان به این جمع‌بندی رسیده است که تنها راه رشد مادی، معنوی و غلبه بر تنگناهای اقتصادی تکیه‌بر توان داخلی و اعتماد و ایمان به خدا و دل نبستن به بیگانگان است.

انتظار بازگشت آمریکا به برجام غیرعاقلانه و نتیجه آن خسارت بزرگی است

وی تصریح کرد: در تجربه برجام همه مشاهده کردیم که نتیجه آن خسارت‌های بزرگی به ما وارد کرد که یکی از آن‌ها معطل کردن توان داخلی برای پیشرفت بود و امروز هم انتظار بازگشت آمریکا به برجام غیرعاقلانه و نتیجه آن خسارت بزرگی است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به آیه ۲۸ سوره توبه بیان کرد: خداوند بر اساس دانایی و حکمت خود راه برون‌رفت از تحریم اقتصادی را به همه و ازجمله ملت پرافتخار ملت ایران اسلامی نشان خواهد داد.

امام‌جمعه قم با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) طبق وصیت حضرت زهرا(س) همه کارها را مخفیانه انجام داد، برای حضرت علی(ع) سخت بود ولی به وصیت حضرت صدیقه طاهره(ع) عمل کرد و شبانه بی‌بی دوعالم را غسل و کفن کرد و به خاک سپرد.

۱۹ دی مظهر خشم ملت ایران علیه رژیم دیکتاتور و ضد دین شاه بود

تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: در ارتباط تصویری مقام معظم رهبری در سال روز ۱۹ دی با ملت ایران و مردم قم سخنان مهمی را بیان کردند، در تبیین قیام ۱۹ دی باید گفت که این قیام یکی از نقاط اوج قیام ملت ایران است و حادثه ۱۹ دی مظهر خشم و اعتراض مردم به رژیم دیکتاتور، وابسته، فاسق، ضد دین و اشرافی بود و این خشم مقدس مقدمه‌ای برای قیام ملت ایران علیه رژیم شاه شد.
قیام ۱۹ دی ضربه بزرگ ملت ایران به آمریکا بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قم تصریح کرد: دو موضوع مهم در شکل‌گیری قیام ۱۹ دی نقش اساسی داشت و اینکه قیام ۱۹ دی ضربه بزرگی به آمریکا بود و نباید از جنبه ضدآمریکایی این قیام غافل باشیم ، حمایت رژیم کارتر از پهلوی سبب خشم مردم شد.

استاد حوزه علمیه گفت: امام راحل برای خدا قیام کرد و هنگامی‌که رژیم پهلوی درصدد توهین به امام خمینی(ره) بودند این اهانت خشم مردم و طلاب را برانگیخت و سبب قیام ۱۹ دی شد.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در ۱۹ دی امسال بیان کرد که ایجاد تمدن اسلامی مورد تأکید باشد، آمریکا همواره به ناامنی در منطقه دامن زده و ایران به دنبال ثبات در منطقه است و آمریکا درصدد بی‌ثباتی در منطقه است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند ما به دنبال جنگ نیستیم ولی در صورت جنگ‌افروزی دشمنان قاطعانه ضربه سنگینی به دشمن خواهیم زد، امام خمینی(ره) فرمود که به همه نسل‌های حاضر و آینده وصیت می‌کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله حاکم باشد باید دست استعمار از کشورمان قطع شود.

هیچ اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم

امام‌جمعه قم بابیان اینکه تحریم‌های خائنانه و خیانت‌آمیز دشمن علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد و رفع نشده است، بیان کرد: چالش دیگری که با استکبار داریم موضوع موشکی کشورمان است که در این زمینه چند موضوع باید مدنظر باشد و اینکه تصمیم مجلس شورای اسلامی در رفع تعهدات برجامی اقدام درستی است و هیچ اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم و چنان‌که قصد بازگشت به برجام دارد پیش‌شرط ما رفع تحریم‌ها است.

هیچ مسئولی حق ندارد پشت پرده و مخفیانه و برخلاف نظر رهبری با تیم جدید آمریکا مذاکره کند

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: مسئولین در قوه مجریه و مقننه باید با دقت عمل کرده و هیچ مسئولی حق ندارد پشت پرده و مخفیانه و برخلاف نظر مقام معظم رهبری با تیم جدید آمریکا مذاکره کند.
انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.