stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 224243
  • 26 دی 1399 - 13:32
0
استاندار هرمزگان در حاشیه بهره برداری از پروژه های ملی در قشم:

فضای عمومی هرمزگان برای سرمایه گذاری مطلوب است

فضای عمومی هرمزگان برای سرمایه گذاری مطلوب است
هرمزگان-استاندار هرمزگان گفت: فضای عمومی استان برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است و دولت و بخش خصوصی در کنار هم توانسته اند شرایط خوبی را فراهم کنند.
قلم | qalamna.ir :

فریدون همتی در حاشیه بهره برداری از پروژه های ملی در قشم، با اشاره به ظرفیت بزرگ موجود در مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی در هرمزگان و پیش راه اندازی پالایشگاه نفت سنگین قشم، گفت: هرمزگان بیش از ۶۰درصد فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تأمین می کند و  نقشی بسیار مهمی در عرصه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بر عهده دارد.

 وی با اشاره به وجود مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان، افزود: منطقه ویژه پارسیان به عنوان یکی از استعدادهای درخشان حوزه پتروشیمی و فولاد، با در اختیار داشتن ظرفیت های متعدد و تسهیل امور مربوط به صدور مجوزها، یک منطقه مستعد برای سرمایه گذاری است.

 استاندار هرمزگان، با بیان اینکه با حمایت دولت زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش های مختلف اقتصادی از شرق تا غرب هرمزگان فراهم شده است، تصریح کرد: با حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران، علاوه بر احداث پایانه نفتی در جاسک، دو شرکت پتروپالایش با ظرفیت تولید ۳۰۰هزار بشکه در شرق استان در حال راه اندازی و در دست اجراست که ضمن پیشگیری از خام فروشی نفت، سهم زیادی در ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید و افزایش اشتغال دارد.

 دکتر همتی بیان داشت: با وجود شرایط شیوع کرونا، در تابستان سال جاری میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کشور ۳۹درصد بوده است اما نرخ مشارکت در هرمزگان بیش از ۵۰درصد بوده است که بیانگر پویایی اقتصادی و فعال بودن بخش تولید در استان است.

 استاندار هرمزگان، گفت: خوشبختانه فضای عمومی استان برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است و دولت و بخش خصوصی در کنار هم توانسته اند شرایط خوبی را فراهم کنند.

 همتی خاطرنشان کرد: این آمادگی در استان وجود دارد که تا پایان دولت ، هر هفته یک پروژه بزرگ ملی در استان را با حضور ریاست محترم جمهور به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.