stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 224213
  • 26 دی 1399 - 12:01
0

رشد چشمگیر زاد آوری گوزن زرد ارسنجان

رشد چشمگیر زاد آوری گوزن زرد ارسنجان
فارس- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان : براساس سرشماری پاییزه آمار گوزن زرد ارسنجان با رشد قابل ملاحظه ای، به ۴۸ راس رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

حسن ابراهیمی افزود: در سرشماری پاییزه و همچنین سرشماری اخیر، گوزن زرد سایت ارسنجان، با تلاش و مراقبت نیرو‌های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان و به ویژه ماموران این سایت، به ۴۸ راس در سال جاری رسیده است.

وی اظهار داشت: با  فراهم شدن زمان مناسب و رویت مستقیم گونه گوزن زرد در سایت تکثیر و پرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان ، آمار گیری  مجدد گوزن زرد در سایت​ ارسنجان با حضور​ ماموران اجرایی شهرستان و کارشناسان اعزامی از استان، به همراه تعدادی از دوست داران حیات وحش در ۱۲ گروه به صورت پیاده صورت گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: علت رشد سرشماری اخیر فراهم شدن امنیت زیستگاه، تغذیه مناسب، گشت و کنترل، پایش و مدیریت مطلوب است.

سایت احیای گوزن زرد ارسنجان، دومین سایت احیای گوزن زرد در استان فارس است که برای تکثیر این گونه کمیاب، در اوایل دهه ۹۰ در ۳۰۰ هکتار از جنگل خلیل بیگ در ۸ کیلومتری شرق شهرستان ارسنجان​ با ۷ رأس گوزن زرد فعالیت خود را آغاز کرد.

گوزن زرد ایرانی از نظر حفاظتی از سوی سازمان بین المللی حیات وحش جزو گونه‌های در معرض خطر انقراض اعلام شده است. این گونه جثه‌ای کوچکتر از مرال داشته و از شوکا بزرگتر است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.