stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 224064
  • 25 دی 1399 - 15:33
1
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر:

هلال احمر امسال ۲۳ هزار عملیات امدادی در کشور انجام داد

هلال احمر امسال ۲۳ هزار عملیات امدادی در کشور انجام داد
اصفهان_ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: امدادگران این جمعیت امسال ۲۳ هزار عملیات امداد و نجات در نقاط مختلف کشور انجام دادند.
قلم | qalamna.ir :

محمدباقر محمدی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری رزمایش ساعت صفر زلزله در اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: در این حوادث بیش از ۳۷ هزار نفر مصدوم شدند که بالغ بر۱۲ هزار نفر توسط امدادگران این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی همچنین اسکان اضطراری ۹۳ هزار نفر در حوادث مختلف با وجود بیماری کرونا و کاهش محدودیت‌های تردد در جاده‌ها در این مدت اشاره کرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: در بحث تجهیزات و امکانات موجود، جمعیت هلال احمر با تمام تلاش درصدد بروزرسانی امکانات و تجهیزات با توجه به محدودیت‌های مالی است و زمستان امسال کمک‌هایی به استان‌ها صورت گرفت که در آینده نزدیک هم تکرار می‌شود.

وی افزو د: در زمان حاضر حداقل ۵۶۱ پایگاه امدادو نجات جاده‌ای با بالغ بر ۱۱ هزار نفر در قالب تیم‌های عملیاتی فعال آماده هرگونه امدادرسانی به شهروندان هستند.

محمدی افزود: با توجه به اینکه، ایران، کشور حادثه‌خیزی است و در واقع تمام نقاط کشور در معرض حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی قرار دارد و از سویی با توجه به شرایط حساس اصفهان، تصمیم به برگزاری رزمایشی بصورت صفر لحظه ای و مکانی با هماهنگی این سازمان گرفته شد.

وی روند برگزاری این رزمایش را به لحاظ حضور فرماندهان در مراکز کنترل، هماهنگی بین استان‌های عمل‌کننده و مدیریت این عملیات مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هشت استان همجوار اصفهان به عنوان استان‌های معین در کمترین فرصت زمانی در مراکز عملیات خود حضور یافتند و همچنین اعزام و هماهنگی خوبی بین ۲۴ شهرستان اصفهان برقرار شد.

رزمایش ساعت صفر زلزله امروز در منطقه “کُمشچه” شهرستان برخوار از توابع اصفهان آغاز و زمین‌لرزه‌ای فرضی به بزرگی ۶،۲ ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) بدون اطلاع قبلی از مکان و زمان و بمنظور تمرین آموخته امدادگران و آمادگی هرچه بیشتر و حضور به موقع در امدادرسانی به مصدومان ایجاد شد.

شهرستان برخوار در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.