stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 223780
  • 25 دی 1399 - 1:41
0

سبک زندگی حضرت زهرا (س) در قالب آثار هنری برای مردم تبیین شود

سبک زندگی حضرت زهرا (س) در قالب آثار هنری برای مردم تبیین شود

دماوند- امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه ازدواج آسان، فرزند آوری و فرزند پروری نیاز جامعه امروزی است گفت: سبک زندگی حضرت زهرا (س) در قالب آثار هنری برای مردم تبیین شود.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی عصر چهارشنبه در مراسم نمایشگاه هنرهای تجسمی که به مناسبت ایام فاطمیه متشکل از آثار هنرمندان شهرستان دماوند و با حضور جمعی از مسئولان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گشایش یافت با تاکید بر اینکه الگوی امام زمان (عج) حضرت فاطمه زهرا (س) بودند اظهار داشت: ما باید سبک زندگی حضرت زهرا (س) را با استفاده از قالب‌های هنری و زبان هنر به تصویر کشیده و به سمع و نظر مردم برسانیم.

وی افزود: انجمن هنرهای تجسمی و شعرا، نویسندگان، هنرمندان حوزه تئاتر، نقاشی، خطاطی و…. هر کدام با هنر خود یک بعد از زندگی آن حضرت را نمایش دهند.

فتاح دماوندی با تبیین ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا (س) گفت: عمر این حضرت کوتاه بوده، اما نقش ایشان در هجرت که مبدا تاریخ اسلام بوده بی بدیل است.

امام جمعه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سال دوم هجری در مدینه الگویی برای همه قلمداد می‌شود گفت: باید در راستای ترویج ازدواج آسان اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) معصوم و منبع فیض بودند تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده برگزاری نمایشگاه فاطمیه در قالب تصاویر و اشعار فاطمی، تئاتر، سرود و خطاطی را داشته باشیم.

فتاح دماوندی ازدواج آسان، فرزند آوری و فرزند پروری را لازمه جامعه دانست و گفت: حضرت زهرا (س) در خانه‌ای کوچک و با امکانات کم فرزندانی تربیت کردند که برای ما الگو هستند.

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه در سال آینده محتوای برگزاری نمایشگاه فاطمی این شهرستان باید الگوی استان باشد گفت: باید علاوه بر فعالیت در راستای نیاز جامعه، به دو بحث ولایت و سیاست مداری نیز توجه کنیم.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.