stat counter
  • امروز : پنجشنبه, ۹ بهمن , ۱۳۹۹
  • برابر با : Thursday - 28 January - 2021

تیتر خبرها

دود زنانه شدن «اعتیاد» به چشم همه می‌رود روی طرح‌های بازآفرینی را آسفالت نکنیم! تحول خیابان‌ها برای مقابله با کووید_۱۹ خطا کنید حیفا و تل‌آویو را می‌زنیم رد درخواست پخش اذان از بلندگوی مسجد بیشترین میزان ضرر در تاریخ بوئینگ سیگار کشیدن در روزهای آلوده می کُشد/اینفوگرافیک واکنش های اینستاگرامی به فوت میناوند + عکس شکست عجیب یونایتد و توقف چلسی/ همه چیز به سود سیتی شد ژاک دمورگان و نابودی بقایای معماری شوش در کشتی تایتانیک چه گذشت؟ تجارت قالیِ جوهری در عصر قاجار هیندنبورگ؛ پرواز با بالون مرگ رابطه انسان‌های اولیه با نئاندرتال‌ها بازنویسی تاریخ با کشفیات جدید باستان‌شناسی مصر تصاویر/ روزهای انقلاب در تهران (۱) بهترین راهکارهای به تعادل رسیدن بازار سرمایه دعوت کتابخانه ملی از فناوران برای رفع چالش فهرست‌نویسی تحلیلی با هوش مصنوعی بایدن فروش سلاح به عربستان و جنگنده‌های اف‌۳۵ به امارات را تعلیق کرد رمز موفقیت حاکمیت و رسیدن به اهداف داشتن کارگزاران شایسته است نشست ویژه فعالان و نخبگان فرهنگی و اجتماعی در قرچک برگزار می شود طرح های اشتغال زایی در ری به میزان ۱۲۵ درصد محقق شده است ۱۰ هزار و ۵۱ فرصت شغلی در اسلامشهر ایجاد شده است تجدید میثاق اعضا ستاد دهه فجر استان تهران با آرمان های امام راحل عامل اصلی آلودگی هوای کلانشهرها؛ سرطان‌زا و هم‌ رده با رادیواکتیو مهرداد میناوند بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت اولین آلبوم «یاس» منتشر می‌شود سه پرسپولیسی که درلحظات آخرکنار میناوند بودند علت مرگ میناوند از زبان پزشک معالج علی دایی: درگذشت مهرداد، باورکردنی نیست افتخارات زندگی فوتبالی مهرداد میناوند هدف‌گذاری برای لرستان ۱۴۰۰ انجام شود نرخ بیکاری انگلیس پس از چهار سال به ۵ درصد رسید ریزش سنگین شاخص های بورسی در آمریکا و اروپا رشد فروش کالا و خدمات در آذرماه اپل ارزشمندترین برند جهان شد صعود نیرومند دلار مقابل رقبا تلاش روسیه برای کنترل افزایش داخلی قیمت سوخت ادامه ریزش رمزارزها برآورد صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصاد ایران توییتر به زودی خبرنامه ارسال می‌کند سایه دخالت‌های سیاسی از سر بورس برداشته می‌شود؟ فروش شماره تلفن کاربران فیس بوک توسط یک بات تلگرام تاکید دبیرکل اوپک بر ضرورت سرمایه گذاری در نفت مهرداد میناوند بر اثر به ابتلا به کرونا در گذشت بازداشت پزشکِ متهم به قتل بیماران کرونایی بندر امام خمینی رکوردار بی‌سابقه تخلیه کالاهای اساسی‌ لیلا حاتمی در فیلم «قاتل و وحشی»/عکس فوت دومین مصدومِ آتش‌سوزیِ کانکس مدرسه مهردا میناوند بر اثر به ابتلا به کرونا در گذشت

  • کد خبر : 223755
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
1

بهره برداری از خط ریلی رشت – کاسپین تا بهار ۱۴۰۰

بهره برداری از خط ریلی رشت – کاسپین تا بهار ۱۴۰۰

ایسنا/گیلان معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده مسیر ریلی رشت – کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می شود.

قلم | qalamna.ir :

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از مسیر ریلی رشت – کاسپین در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مسیر از مسیرهای اولویتدار وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه ریلی کشور بود که در ادامه مسیر ریلی قزوین – رشت در حال احداث است.

وی افزود: هدف این پروژه اتصال مسیر ریلی کشور به ساحل دریای خزر است و به این ترتیب اتصال کریدور شمال – جنوب از دریای جنوب به دریای شمال را در آینده داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسیر ریلی رشت – کاسپین ۳۷ کیلومتر است که عملیات اجرای آن در دست اقدام بوده و خوشبختانه تا شش کیلومتر ریل‌گذاری شده و ۳۱ کیلومتر در حال عملیات زیرسازی است.

خادمی، با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی شده مسیر ریلی رشت – کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این نوید را برای مردم کشور داریم به زودی دریای جنوب به دریای شمال متصل می شود.

وی با تایکد بر لزوم تکمیل کریدور شمال – جنوب در قطعه گیلان، عنوان کرد: با این اتصال می توانیم در حوزه ترانزیت به سمت روسیه و مناطق شمالی آسیا و سپس اروپا فعال شویم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: تاکنون حدود ۳۲۰ میلیارد تومان از محل منابع اعتباری دولت برای این پروژه هزینه شده و ارزش به روز شده آن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.

خادمی یادآور شد: برای تکمیل باقی مانده پروژه خط ریلی رشت – کاسپین  حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر باید هزینه کنیم تا بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم.

وی پیشرفت فیزیکی زیرساخت پروژه مذکور را ۶۰ درصد دانست و تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی اجرای این پروژه تامین مصالح زیرساختی از سوی پیمانکار است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته کار به اتمام برسد.

معاون وزبر راه و شهرسازی، درخصوص تاثیر اتصال راه آهن رشت – کاسپین و در نهایت تکمیل کریدور شمال به جنوب بر اقتصاد کشور و استان، یادآور شد: برای تکمیل کریدور شمال – جنوب باید خط ریلی رشت را به آستارا برسانیم تا از آنجا به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه و اروپا متصل شویم.

وی با اشاره به مزیت های اتصال جنوب به شمال کشور با خط ترانزیتی، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بهره برداری خوبی از مسیر ریلی قزوین – رشت به عنوان یکی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور داشته باشیم، باید در تکمیل خط ریلی رشت – انزلی – آستارا مصمم باشیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved