stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 223685
  • 24 دی 1399 - 21:03
0
استاندار اصفهان:

آرمانهای ملت در فعالیت آموزش و پرورش تجلی یافته است

آرمانهای ملت در فعالیت آموزش و پرورش تجلی یافته است
اصفهان_ استاندار اصفهان گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی و فرهنگی کشور دارای بیشترین سطح ارتباط اجتماعی و بیشترین مرز مشترک با منافع و مطالبات مردم است که در واقع آرمان ملت در آن تجلی یافته است.
قلم | qalamna.ir :

عباس رضایی شامگاه روز چهارشنبه در هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش دستگاه عظیمی است که برای کشور آینده سازی می‌کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی است که در مردم، جامعه و خانواده‌ها تنیده شده و با روح و اندیشه آن‌ها سروکار دارد از این رو باید از تعاملی با گروه‌های هدف خود و همچنین بقیه بخش‌هایی که به نوعی به خروجی‌های آموزش و پرورش نیاز دارند برخوردار باشد لذا چنین رسالت سنگینی مستلزم حمایت‌های همه جانبه از این دستگاه است.

وی اضافه کرد: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش با رویکرد تعریف، مدیریت و تعمیم مشارکت همه جانبه با آموزش و پرورش صورت گرفته است و مشارکت در واقع تامین این حقیقت است که موفقیت یا عدم موفقیت آموزش و پرورش در تمامی دستگاه‌های اجرایی، قانون گذاری و نظارتی جامعه و عموم مردم تاثیر مستقیم دارد.

رضایی بیان کرد: طی چهار دهه حیات مبارک انقلاب اسلامی گام‌های بلندی در توسعه آموزش عمومی و عدالت آموزشی، انتقال ارزش‌ها و باورهای دینی به نسل جدید برداشته شده و افتخارات بزرگی توسط دستگاه تعلیم و تربیت بدست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر و راه نپیموده‌ای که در گذشته تجربه‌ای حاصل نشده و در تاریخ کشور و تقویم آموزش و پرورش منحصر به فرد است، برغم تنگناهای و مشکلات، پرچم آموزش و پرورش برافراشته نگه داشته شده و معلمان از جان مایه می‌گذارند و با موقعیت شناسی و درک اهمیت شرایط، موجب تداوم آموزش و یادگیری می‌شوند از این رو آموزش و پرورش اجازه نداد تعطیلی مدارس به تعطیلی آموزش منجر گردد.

استاندار اصفهان، طراحی شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) از سوی وزارت آموزش و پرورش را دستاوردی و افتخار ملی دانست و گفت: با رفع نواقص و نارسایی‌ها طی چند ماه اخیر با قابلیت و ظرفیت متفاوت، امن، اختصاصی و بومی در حال ارائه خدمت در فضای مجازی به دانش آموزان است.

وی اظهار کرد: پیوند خیران با مدارس به نحو مطلوبی در آموزش و پرورش شکل گرفته و اعتمادسازی به پایداری این پیوند می‌انجامد.

رضایی افزود: عملیات احداث صدها واحد آموزشی و پرورشی زیبا و امن از ۲ سال گذشته و اهدای ده‌ها هزار تبلت توسط خیران با مشارکت آن‌ها گواه این پیوند می‌باشد.

وی با اشاره به رشته شغلی خود گفت: کنترل وزن و چاقی دانش آموزان یا همان کوچ با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم در کنار سایر بسته‌های تحولی در اجرای سند تحول یک حرکت بی سابقه در حوزه سلامت جسمی جمعیت بزرگ دانش آموزان از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و با طرح در شورای آموزش و پرورش استان‌ها عملیاتی و به یافته‌ها و داده‌های ثبتی دقیقی منجر شده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: معلمان امین‌ترین امانت داران جهان هستند زیرا پدران و مادران، بدون نگرانی، ارزشمندترین داشته‌های خود را به آموزش و پرورش می‌سپارند، این نهاد آموزشی با بیش از نیمی از جمعیت کشور در ارتباط بوده و می‌تواند بسیار تأثیرگذار و فرهنگ ساز باشد.

وی با بیان اینکه همگان به ویژه سیاستگذاران باید جایگاه آموزش و پرورش را با تمام وجود و نه فقط در سخن بلکه باور داشته باشند، اظهار داشت: آنچه در آموزش و پرورش هزینه می‌شود در مقابل ارزشی که نصیب کشور می‌شود بسیار اندک است.

رضایی افزود: شوراهای آموزش و پرورش در واقع محصول و فراهم آمده‌ نگاه فرابخشی به نظام تعلیم و تربیت است که ارزش این تشکل شورایی در این است که سازوکار و قانون‌مندسازی مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دستگاه‌های اجرایی را فراهم می‌سازد و برای تحقق این ضمانت اجرایی لازم را ایجاد نماید.

وی بیان کرد: شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، وفق ماده ۶ قانون با تشکیل منظم و مستمر جلسات و با تمرکز بر اولویت‌ها، بر نتیجه تاکید داشته و با همیاری و همفکری همه اعضا، با تصویب مصوبات و اجرایی نمودن آن‌ها گام‌های ارزشمندی در رسیدن به اهداف مورد اشاره در قانون و عملیاتی نمودن برنامه‌های این نهاد آموزشی برداشته است.

استاندار اصفهان ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی شوراهای آموزش و پرورش در کیفیت بخشی، طرح توسعه هنرستان‌ها، توسعه و احیای هنرستان‌های جوار کارخانه، مساعدت در احداث، نوسازی و تجهیز مدارس در مناطق و نواحی استان، پیگیری در تحقق حداکثری بند سه ماده ۱۳، همچنین اتخاذ تصمیم مدیریتی در ارتباط با ماده ۱۸ قانون در تسهیل امور مربوطه به منظور احداث توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی موفق عمل نموده است.

سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ با حضور ۹۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان آغاز شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.