stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 223673
  • 24 دی 1399 - 18:13
3

پوتین، اردوغان را در جریان نتایج دیدارش با رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار داد

پوتین، اردوغان را در جریان نتایج دیدارش با رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار داد

رئیس‌جمهوری روسیه امروز، چهارشنبه تماس تلفنی را با رجب طیب اردوغان در خصوص مذاکراتش با رئیس‌جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان برقرار کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود برقرار کرد و او را در جریان نتایج دیدارش با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان قرار داد.

پوتین خاطرنشان کرد: علی‌اف و پاشینیان در این دیدار بر تلاش در جهت برقراری روابط عادی بین آذربایجان و ارمنستان تاکید کردند.

کرملین افزود: پوتین و اردوغان برخی جوانب تشکیل مرکز روسی – ترکیه‌ای با هدف نظارت بر آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در قره‌باغ بررسی کردند.

براساس بیانیه کرملین، اردوغان حمایت خود را از تلاش‌های مسکو برای حل درگیری قره‌باغ اعلام کرد و خواستار ادامه هماهنگی بین روسیه و ترکیه از جمله در جهت توسعه اقتصادی منطقه و پیشبرد طرح‌های متقابل شد.

در این بیانیه تاکید شد، دو رئیس‌جمهوری راه‌های افزایش تبادل تجاری بین دو کشور و مقابله با کرونا از جمله طرح‌های همکاری در جهت تولید واکسن را بررسی کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.