stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 223643
  • 25 دی 1399 - 0:44
1
کرونا:

ریشه‌کنی کامل کرونا باید از قم شروع شود

ریشه‌کنی کامل کرونا باید از قم شروع شود
قم -استاندار قم گفت: قم نسبت به سایر استان‌های کشور طولانی‌ترین و خطرناک‌ترین وضعیت ابتلا به بیماری کرونا را تجربه کرده است.
قلم | qalamna.ir :

بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: قم جزو استان‌هایی بود که در ابتدا بیماری کرونا را کشف کرد درحالی‌که مطلوب آن را مدیریت کرد اما با یک عادی انگاری طولانی‌ترین و سخت‌ترین موج و وضعیت بیماری را تجربه کرد و اکنون هم با همراهی جمعی در شرایط مطلوب قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: اکنون‌که به شرایط مطلوبی رسیدیم عده‌ای دنبال بازگشایی هستند که به‌حق است از هم‌دلی و همراهی همه دستگاه‌ها تقدیر و تشکر دارم.
آسیب کرونا به بخش آموزش،اصناف و گردشگری قم

سرمست افزود: کرونا زمانی در قم کشف شد که این استان گردشگر پذیر که سالانه پذیرای ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر است منتظر زائرانی از استان‌ها و کشورهای خارجی بود لذا بخش گردشگری و خدمات استان آسیب فراوان دید در کنار آن‌هم دامنه درگیری اصناف قم بیشتر بود و با اعمال محدودیت‌ها ضربه فراوانی را تحمل کردند هم‌چنین بخش آموزش ما با توجه به غیرحضوری شدن مدارس تحمل کرد.

به گفته این مسئول؛ ما ۳ موج بیماری را پشت سر گذاشتیم که دو موج آن بسیار سنگین بود و موج خطرناک آن ۳ ماه طول کشید این‌که رتبه سی کشور را در وضعیت بیماری به دست آوردیم حاصل مدیریت و هم‌دلی یکپارچه‌ای بود که شاید در دیگر استان‌ها دیده نمی‌شود.

نگرانی از عادی انگاری و بازگشت شرایط سخت

استاندار قم ضمن بیان خوشحالی خود از بهبود شرایط استان و احتمال تغییر رنگ آن طی هفته‌های آینده گفت: این نتیجه برگزاری مرتب ستاد استانی مقابله با کرونا و همدلی بین مسئولان؛ اصناف و کاردرمانی و هم‌چنین گروه‌های جهادی و همکاری مراجع عظام است ما شرایط خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و بسیاری از عزیزان خود را از دست دادیم.

سرمست افزود: ما قبلاً وضعیت را مدیریت کرده بودیم ولی نگرانی ما از بازگشت عادی انگاری به دنبال بهبود شرایط استان است چراکه هرکجا شرایط بهبود یافت عادی انگاری‌های برخی شرایط را دوباره سخت‌تر کرد دیگر اصناف ما تحمل اعمال محدودیت دوباره ندارند .

به گفته وی؛ گرانی‌های دانشگاه علوم پزشکی از عادی پنداری کرونا را کم‌ارزش جلوه ندهیم چه این‌که عادی انگاری این ویروس در فصل تابستان صدمات جبران‌ناپذیری به استان وارد کرد، سلامتی مردم مهم‌تر از همه مسائل دیگر است و نمی‌توانیم این را تحمل‌کنیم که شهروندانمان مثل برگ خزان در تخت‌های بیمارستان جان خود را از دست بدهند و مانتوانیم مصوبات ابلاغی را اجرا کنیم

سرمست بیان کرد: قم ازنظر حمایت‌های کرونایی و پرداخت تسهیلات کرونایی در رتبه سوم کشوری قرارگرفته است چراکه بخش گردشگری و خدمات ما در ابتدای شیوع کرونا بیشترین آسیب را دید اما هنوز هم به‌اندازه و تناسب با آسیب‌ها تسهیلات مطلوبی را نگرفته‌اند.

صدور برگه تردد غیرحضوری

معاون استاندار قم هم در ادامه گفت: با الکترونیکی شدن سامانه صدور برگه تردد موقت دیگر هرگونه مجوز تردد غیرحضوری است و مردم از مراجعه به استانداری برای گرفتن تردد پرهیز کنند قبلاً ترددها با ازدحام جمعیت روبرو بود اکنون این نوع ترددها غیرحضوری است و دیگر به‌صورت دستی صادر نمی‌شود.

بیژن سلیمان پور با اشاره به خاموشی‌های اخیر استان مبنی بر کمبود گاز نیروگاه‌ها افزود: اقدامی که امروز در استان قم در مسئله تأمین برق در نیروگاه سیکل ترکیبی انجام می‌شود یک کار بزرگ در مسئله امنیت ملی و تأمین برق موردنیاز کشور است که باید همه چه مردم و چه دستگاه‌ها برای کاهش مصرف بهینه برق همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.