stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 223557
  • 24 دی 1399 - 16:02
0

ضرورت توجه به توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف

ضرورت توجه به توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف

در جریان بازدید معاون امور صنایع وزارت صمت و هیئت همراه از پروژه سیستم رانش مترو در جهاد دانشگاهی علم و صنعت،طی نشستی روند اجرای این پروژه و توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در این بخش تشریح شد.

قلم | qalamna.ir :

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این نشست گفت: آنچه که از ما انتظار می‌رود، انجام کار دانشی است و باید به توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف توجه کرد. در قالب تفاهمنامه مشترک با معاونت علمی و فناوری، پروژه سیستم رانش مترو به طور کامل در جهاد دانشگاهی انجام شده است و امیدواریم در این مسیر، وزارت صمت نیز از جهاد دانشگاهی حمایت کند. 

دکتر صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت نیز تأکید کرد: طراحی سیستم رانش مترو کار بسیار بزرگی است که جهاد دانشگاهی به آن ورود پیدا کرده است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها از آن حمایت کرده‌اند. مأموریت وزارت صمت نیز به همین شکل است. درجایی که یک تکنولوژی بومی‌سازی و ساخت داخل شده و توان فنی و ‌مهندسی آن اثبات می‌شود، وزارت صمت حتماً از آن پشتیبانی می‌کند.

در بخش دیگر این نشست، مهندس حمید آب روشن در تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت گفت: یکی از واحدهای فعال جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی هستیم و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان و معدن، فولاد، مس و آلومینیوم، و صنعت ریلی، مخاطبان اصلی این واحد محسوب می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت افزود: کارگاه‌هایی در زمینه تولید محصولات خود در تهران و کرج داریم و کارگاه‌های R&D در داخل خود دانشگاه علم و صنعت مستقر هستند. مرکز مبدل‌ها و منابع تغذیه صنعتی برای تولید ‌یوپی‌اس‌های صنعتی (ups)، مرکز ترانس رکتیفایرهای صنعتی برای طراحی و تولید رکتیفایرهای جریان بالا، مرکز مهندسی فشار قوی برای تولید تجهیزات فشار قوی، مرکز کنترل آلاینده‌های هوا، مرکز دکل‌های حفاری و مرکز ساخت، اصلی‌ترین مراکز فعال در واحد جهاد دانشگاهی علم و صنعت هستند.

در ادامه، مهندس محمد فرزی، مدیر پروژه سیستم رانش مترو در جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت جزئیات ساخت بخش‌های مختلف این سیستم را تشریح کرد و گفت: وقتی از سیستم رانش مترو صحبت می‌شود، تمامی قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را دربرمی‌گیرد که کل این مجموعه در جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت طراحی شده است. اتفاق ویژه‌ای که برای اولین بار در این پروژه روی داد این بود که کانسپت دیزاین قطار به طور کامل براساس خطی که مورد نیاز بود، در بخش پروپالشن (رانش) انجام شد.

مهندس فرزی با اشاره به زمان تحویل این پروژه گفت: قرارداد ما در این پروژه تا آخر سال ۹۹ بود، اما این کار تا دهه فجر و سریع‌تر از زمان قرارداد تحویل داده خواهد شد. در صورت حمایت و تأمین بودجه، این ظرفیت وجود دارد که ۱۰۵ واگن (۱۵ قطار ۷ واگنه) را در ۳۰ ماه آماده و تحویل داده شود.

درحال تکمیل…

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.