stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 223553
  • 24 دی 1399 - 16:01
1

کیفیت‌سنجی تجهیزات پزشکی داخلی و وارداتی امکان‌پذیر شد

کیفیت‌سنجی تجهیزات پزشکی داخلی و وارداتی امکان‌پذیر شد

یکی از مجموعه‌های فناور آزمایشگاهی با استفاده از تجهیزات پیشرفته، خدمات کیفیت سنجی برای تجهیزات پزشکی ساخت داخل و وارداتی ارائه می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

 نوشین محمدزاده، مدیر این مجموعه فناور آزمایشگاهی، با بیان اینکه این مجموعه آزمایشگاهی در حوزه‌های بیو الکتریک، بیومکانیک، به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی خدمات فناورانه ارائه می‌کند، افزود: در این مجموعه، خدمات فنی و مهندسی، خدمات آزمون تجهیزات پزشکی، خدمات آزمون تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات آزمون خودروی آمبولانس ارائه می‌شود.

وی درباره خدمات آزمایشگاهی ارائه شده در آزمایشگاه بیوالکتریک این مجموعه، اظهار کرد: با در اختیار داشتن توانمندی تست تجهیزات الکتریکی پزشکی و آزمایشگاهی براساس استانداردهای عمومی و اختصاصی مربوط به هر تجهیز، تلاش کردیم در مسیر افزایش کیفیت تجهیزات پزشکی و ایجاد بستر صادرات آن ها به کشورهای دیگر گام برداریم.

محمدزاده خاطر نشان کرد: این توانمندی وجود دارد که در زمینه تست تجهیزات مکانیکی پزشکی بر اساس استانداردهای اختصاصی مربوط به هر تجهیز خدمات را ارائه دهیم. همچنین از تجهیزات این آزمایشگاه در دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مدیران کنترل کیفیت تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی برای ارتقای دانش شرکت‌کنندگان در این آموزش‌ها استفاده می‌شود.

محمدزاده با اشاره به ارائه تخصصی خدمات در حوزه پزشکی گفت: با هدف یاری تولیدکنندگان و وارد کنندگان تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و ارتقای کیفیت محصولات ارایئه شده در این حوزه، تلاش کردیم تا به فعالان این حوزه در زمینه بالا بردن کیفیت محصولات پزشکی و آزمایشگاهی در ایران کمک کنیم.

وی به ارزیابی کیفی تجهیزات پزشکی به‌ویژه در مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: از همان روزهای نخست، به روند تولید تجهیزات مقابله با کرونا کمک کردیم و از بهمن ماه سال گذشته، تجهیزات وابسته به کرونا را خارج از نوبت و در کوتاه‌ترین زمان مورد آزمون قرار دادیم.

این فعال فناور، حاصل این همکاری را ورود تجهیزات با کیفیت مطابق با استانداردهای به‌روز بین‌المللی و ملی به چرخه تولید و بهره‌مندی مصرف کنندگان به ویژه کادر درمان از این تجهیزات دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش پررنگی در این چرخه تولید دارند و مجموعه ما توانسته است تا با آزمون تجهیزات پزشکی، این شرکت‌ها را در مقابله با کرونا همراهی کند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، محمدزاده به تجهیزات پزشکی سنجش شده در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های تصفیه هوا، دستگاه ضدعفونی کننده بیمارستانی و خانگی، دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستانی و خانگی، تجهیزاتی که با لامپ UV و یا ازن ضدعفونی را انجام می‌دهند، توسط این مجموعه فناور مورد سنجش قرار گرفت و به یاری چرخه درمان و سلامت کشور آمد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.