stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 223536
  • 24 دی 1399 - 15:20
0

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۴ دی ایسنا

تلاش دولت برای واکسیناسیون سراسری طبق زمانبندی/ ادعای پمپئو درباره پایگاه جدید القاعده/ ابراز نگرانی آیت الله جنتی از وضعیت آلودگی هوا/ تحلیل جهانگیری از وضعیت بازار بورس و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

تلاش می کنیم واکسیناسیون سراسری طبق زمانبندی انجام شود

ایسنا توضیحات رئیس‌جمهور درباره تلاش دولت برای انجام واکسیناسیون سراسری طبق زمانبندی در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌المسلمین حسن روحانی  با تأکید بر اینکه کمک خداوند و همکاری مردم ما را در مقابل فشارها و در برابر ویروس کرونا موفق خواهد کرد، گفت: با تلاش هایی که صورت گرفت مشکلاتی که در ماه های اخیر به خاطر کرونا به خصوص در آذرماه ایجاد شده بود در دی فرونشست که این مسئله با همکاری و هماهنگی مردم و فداکاری کادر درمان بود. من تأکید می کنم که مردم بدانند که امروز هم در دولت این موضوع بحث شد که غیر از کواکس و واکسن هایی که در دسترس است و وزارت بهداشت تأیید می کند با تأکید بانک مرکزی مشکلی برای تأمین و پرداخت ارز نداریم و همه تلاش ها صورت می گیرد تا واکسیناسیون سراسری طبق زمانبندی مشخص انجام شود.

درباره واردات احتمالی واکسن مورد تایید کواکس شفاف‌سازی کنید

در همین رابطه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهور  بر لزوم ممنوعیت ورود واکسن از سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه تاکید شد.

در بخشی از این نامه آمده است که اگر مسئولان ناچار به وارد کردن واکسن مورد تایید کواکس هستند، خواهشمندیم دقیقا مشخص و اعلام شود که اولا واکسن از چه نوعی است و چه تعداد و چه زمانی و به عنوان محصول کدام کشور وارد خواهد شد.وارد کنندگان واکسن خارجی باید ابتدا واکسن را روی خود و خانواده‌هایشان تست کنند .

خبر های دیگر مرتبط با کرونا را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اقدام دولت تعارضی با نظر رهبری ندارد

کسانی که در کشتار انسانهای بیگناه نقش دارند، منجی کرونا نیستند

مرز بازرگان در دوران کرونا به داد صادرات کشور رسید

***

برای دیدن حامی واقعی القاعده یک نگاه در آینه کافی است

ادعای وزیر خارجه ترامپ مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پایگاه جدید القاعده است هم از خبرهای پربازدید بود.

مایک پمپئو تلاش می کند تا هیاهوی به پاخاسته در میان افکار عمومی، رسانه‌ها و سیاستمداران این کشور بر سر حمله طرفداران ترامپ به کنگره و افتضاح سیاسی ایجاد شده را منحرف سازد، در حالی که این اقدام وی در ادامه تمام اقدامات دولت ترامپ در چارچوب فشار حداکثری به در بسته خواهد خورد.

دیگر اخبار در این زمینه را در لینک های زیر دنبال کنید.

پمپئو با فرافکنی اتهاماتی را متوجه ایران کرده است

روسیه ادعای پمپئو درباره ارتباط ایران با القاعده را تکذیب کرد

ادعاهای تکراری پمپئو علیه ایران در روزهای آخر دولت ترامپ

***

تیمی که اکنون با بایدن کار می‌کنند معمار تحریم‌ها علیه ایران بودند

پیش‌بینی سعید جلیلی درباره روی کار آمدن بایدن در آمریکا و چگونگی تعامل با ایران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: همین تیمی که امروز با بایدن دارند کار می‌کنند به‌اصطلاح معمار تحریم‌ها علیه ایران این‌ها بودند. اینکه رهبر انقلاب می‌فرمایند رفع تحریم‌ها، برای این است که این تیم دارد دوباره می‌آید سر کار. این می‌گوید من فشار حداکثری را تبدیل می‌کنم به فشار هوشمند.

وضعیت آلودگی هوا نگران کننده است

خبر بعدی،‌ ابراز نگرانی دبیر شورای نگهبان از وضعیت آلودگی هوا بود.

آیت‌الله احمد جنتی در جلسه امروز شورای نگهبان گفت: وضعیت آلودگی هوا در تهران و برخی کلان‌شهرها وضعیت نگران‌کننده‌ای است و ان‌شاءالله با جدیت و تدابیر مسئولان امر و با همکاری مردم، این مسأله حل شود.

تحلیل جهانگیری از وضعیت بازار بورس

توضیحات معاون اول رییس جمهور درباره نتیجه جلسه با مدیران هلدینگ ها و شرکت های حقوقی فعال در بازار سرمایه که با هدف حمایت از بازار سهام برگزار شد هم از اخبار پرمخاطب بود.

اسحاق جهانگیری گفت: بعد از جلسه اخیر وی با مدیران هلدینگ ها و شرکت های حقوقی فعال در بازار سرمایه، بورس رشد داشته است .

دولت بیت‌کوین استخراج نمی‌کند/ وزارت اطلاعات پیگیر متخلفان در این زمینه است

دستور رییس جمهور به وزارت اطلاعات برای برخورد با ماینرهایی که به صورت غیر قانونی بیت کوین تولید می کنند هم از پربازدیدها بود.

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور با اعلام این خبر، در پاسخ به این پرسش که آیا قطعی برق تهران به دلیل استخراج بیت کوین است، گفت: اینکه گفته شود دولت، بیت کوین استخراج می‌کند یک جفاست! دولت که اصلاً وارد این مسائل نمی‌شود.

توافق تهران و سئول برای ادامه مذاکره درباره دارایی بلوکه شده ایران و نفتکش کره‌ای

وزارت امورخارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای  از تداوم گفت‌وگوها میان تهران و سئول برای حل وفصل مسئله داراییهای بلوکه شده ایران در کره و همچنین آزادی نفتکش توقیف شده کره ای در خلیج فارس خبر داد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

اطلاعیه دفتر رهبر انقلاب درباره برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه (س)

اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری  مبنی بر اینکه «مراسم‌ عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره)به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر انقلاب اسلامی از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد»  هم از پر مخاطب ها بود.

جدیدترین هدیه «ترامپ» به « محمد بن سلمان »

تحلیل کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام انصارالله یمن در لیست گروه‌های تروریستی اقدامی غیرقانونی از خبر های پربازدید بامداد امروز بود.

حسن هانی‌زاده  با بیان این‌که براساس قوانین بین‌المللی دفاع از تمامیت ارضی یک اصل قانونی است و مردم یمن با تکیه بر انصارالله از خودشان در برابر تجاوزات سعودی  دفاع کرده‌اند، ادامه داد: در واقع باید گفت این تصمیم آمریکا جدیدترین هدیه دونالد ترامپ به محمد بن سلمان و آل سعود است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.