stat counter
  • امروز : چهارشنبه, ۱ بهمن , ۱۳۹۹
  • برابر با : Wednesday - 20 January - 2021

تیتر خبرها

بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان برای اطعام نیازمندان در استان مرکزی هزینه شده است همنشینی با کرونا، نفس ۲ فارسی دیگر را گرفت رفع مشکلات صنایع در اولویت مسئولان باشد آمار کرونا کرمانشاه ۱ بهمن؛ ۱ فوتی و ۷۷ ابتلای جدید آمار کرونا کردستان ۱ بهمن؛ ۲ فوتی و ۳۳ ابتلای جدید ترامپ پس از ترک کاخ سفید: باز خواهیم گشت اطلاعیه دادستانی تهران درباره احضار وزیر ارتباطات تجارت سیاه در سایت‌های شرط‌بندی مهرداد میناوند به کرونا مبتلا شد اجرای فاز اول مبادله اطلاعات برای برگزاری مجامع الکترونیک اشخاص حقوقی بازار سرمایه شروع واکسیناسیون گروه‌های هدف قبل از ۲۲ بهمن آمار کرونا قزوین ۱ بهمن؛ بدون فوتی و ۵۱ ابتلای جدید کومان: بارسا موافق محرومیت مسی نیست و از او دفاع خواهد کرد کومان: بارسا موافق محرومیت مسی نیست و از او دفاع خواهد کرد ۸۳ درصد از بودجه ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی، در اختیار ۹ شرکت است احتمال افزایش ۱۵ درصدی قیمت دستمال کاغذی قوانینن تعزیرات بازدارنده نیست/ کاهش جزئی قیمت لوازم خانگی خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز یکم بهمن دولت برای ساماندهی بورس خسارت سهام عدالت و پالایش را پس دهد آمار کرونا کرمان ۱ بهمن؛ ۷ فوتی و ۲۷ ابتلای جدید پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم بهمن ایسنا ناچو به کرونا مبتلا شد ناچو به کرونا مبتلا شد زیان انباشته شرکت‌های دولتی حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی کشور است وضعیت کرونا در اردستان آرام است ابتلای قطعی ۱۳۳ نفر به کرونا/ بستری ۶۳ نفر از این بیماران در مراکز درمانی آمار کرونا ایران ۱ بهمن؛ ۸۴ فوتی و ۶۱۸۲ ابتلای جدید مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد در حد نرمال است تاثیر زیاد اصلاح سوخت پالایشگاه‌ها بر کاهش آلاینده‌های هوا افزایش ۳۰۰درصدی هزینه مواد اولیه تولید بستر رویش قارچ خوراکی/ قارچ سمی در بازار وجود ندارد این هوش مصنوعی وام گیرندگان را تایید صلاحیت می‌کند مسیر‌های دوچرخه در شیراز شناسنامه‌دار می‌شود رشد استارت آپ‌های فضایی با آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای عرضه تخم مرغ بسته بندی به انجمن واگذار شد مسکن ملی ماهانه ۳ میلیون تومان به خانوارها تحمیل می‌کند گمرک اجازه واردات روغن نمی دهد/ تداوم گرانفروشی شکر بومی‌سازی یک نانو ماده برای افزایش استحکام محصولات افزایش امکانات حفاظتی تخت جمشید بازسازی ناوگان اتوبوس درون شهری فارس بازپس گیری اراضی ملی در لارستان آسمانی شدن پدر شهید در گراش مجوز ساخت پالایشگاه دوم شیراز صادر شد آموزش بیش از ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد فارس سینماهای مردمی «فجر ۳۹» در چه شرایطی آماده میزبانی می‌شوند؟ دومین واکسن کرونای روسی ۱۰۰ درصد اثربخشی دارد واعظی خطاب به نمایندگان: شما اصلاً در بازار بورس دخالت نکنید اجرایی شدن فاز اول مبادله اطلاعات به منظور برگزاری مجامع الکترونیک اشخاص حقوقی بازار سرمایه دانش‌آموزان بی‌درس در روستاهای کوهدشت؛ اینجا آرزوهای تحصیل تکلیف ندارد در محاصره میکروب‌ها؛ معرفی یک کتاب دهشتناک فقر ویتامین ب ۱۲؛ هرآنچه باید بدانید

  • کد خبر : 223481
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
1

«شاهین» به بازار نرسیده حاشیه‌ساز شد

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: روز گذشته حواله‌داران خودرو شاهین در محل ساختمان سازمان بازرسی کل کشور تجمع کردند. اعتراض اکثر آنها این بود که شرکت خودروسازی به وعده‌هایش عمل نکرده است.طبق آنچه حواله‌داران می‌گویند قرار بوده قیمت شاهین برای ثبت‌نام‌کنندگان ۱۶۰ میلیون تومان تمام شود؛ این در حالی است که در قرارداد آنها قیمت قطعی شاهین قید نشده است. دومین موضوع این است که خودروسازان وعده دادند موتور بلریانس بر خودرو شاهین سوار شود اما موتور تیبا و پراید بر این خودرو نصب شده است!هر چند که چندی پیش شورای رقابت تکلیف حواله‌داران را روشن و اعلام کرد:« قیمت شاهین برای خریداران ۲۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.» اما همچنان متقاضیان خودرو شاهین معتقدند قیمت شاهین کمتر از نرخ اعلام شده، می‌ارزد. حالا همین مساله باعث شوک و نگرانی بین حواله‌داران شده است.حال درخواست حواله‌داران چیست و چرا نسبت به قیمت اعلام شده معترض هستند؟مهران یکی از کسانی است که خرداد ماه امسال نسبت به ثبت‌نام خودرو شاهین اقدام کرده است. او نسبت به قیمت شاهین معترض است.تجمع‌کنندگان به قیمت اعلام شده شورای رقابت اعتراض دارند.

کسانی که شاهین ثبت‌نام کردند، قشر ضعیف بودند
به گفته مهران، کسانی که این خودرو را ثبت‌نام کردند قشر ضعیف هستند. در مرحله نخست، ثبت‌نام کنندگان ۸۰ میلیون تومان پرداخت کردند؛ این در حالی است که این خودرو به لحاظ فنی ضعف‌های متعددی دارد.او معتقد است: شاهین به لحاظ فنی و ابعادی با دنا، پژو و سمند برابری می‌کند سوال ما این است چرا قیمت شاهین باید بالاتر از این مدل خودروها باشد؟مهران به تجارت‌نیوز می‌گوید: نمی‌دانیم خودروسازان بر چه مبنایی این قیمت‌ها را برای شاهین لحاظ می‌کنند، چنانچه قرار باشد قیمت شاهین ۲۶۷ میلیون تومان برای حواله‌داران تمام شود ما مجبور می‌شویم تکمیل وجه نکنیم، چرا که به جای خرید خودرو ایرانی یک مزدا ۳ کارکرده می‎‌خریم که کیفیتش از خودرو ایرانی بیشتر است.رضا یکی دیگر از حواله‌داران شاهین است. او علاوه بر قیمت به تاخیر تحویل خودرو شاهین معترض است.

هنوز حواله‌های تحویل خودرو ارسال نشده است!
به گفته رضا، مدیرعامل گروه خودروسازی اعلام کرده است که متقاضیان نصف قیمت شاهین را خرداد ماه پرداخت کرده‌اند. یعنی ۸۰ میلیون تومان از قیمت شاهین به عنوان پیش‌ پرداخت واریز شده است. چون شاهین هنوز به تولید انبوه نرسیده بود قیمت آن را با قیمت دنا پلاس معادل‌سازی کرده بودند. یعنی قیمت تمام شده شاهین ۱۶۰ میلیون تومان بود و این در حالی است که قیمت آن با نظر شورای رقابت ۲۶۷ میلیون تومان اعلام شد.
او به تجارت‌نیوز می‌گوید: پیش فروش خودرو شاهین زیر یک سال بود. حواله برای دی ماه بود اما هنوز حواله‌مان صادر نشده است. متقاضیان این خودرو یکی طلا فروخته است. دیگری خودرو قدیمی‌اش را فروخته و این در حالی است که شورای رقابت قیمت خودرو را براساس نرخ تورم محاسبه می‌کند.قرار بود موتور بلریانس بر خودرو شاهین نصب شود و این در حالی است که به دلیل شرایط تحریمی خودروسازان نتوانستند موتور این خودرو را تهیه کنند.

چرا سود پول ما محاسبه نمی‌شود؟
رضا در بخش دیگر صحبت‌هایش اظهار می‌کند که چطور قیمت خودرو هر سه ماه یک بار بازنگری و براساس نرخ تورم محاسبه می‌شود اما چرا پیش پرداخت ما که معادل ۸۰ میلیون تومان است، براساس روز محاسبه نمی‌‎شود؟
این حواله‌دار با اشاره به وضعیت فنی خودرو شاهین بیان می‌کند: قرار بود موتور بلریانس بر خودرو شاهین نصب شود این در حالی است که به دلیل شرایط تحریمی خودروسازان نتوانستند موتور این خودرو را تهیه کنند. به همین دلیل موتور پیشرفته پراید و تیبا را روی این خودرو پیاده‌سازی کردند.او معتقد است: این موتور کشش این حجم خودرو شاهین را ندارد. خودروسازان چون نتوانستند موتور مناسبی برای این خودرو تهیه کنند یک توربو شارژر به آن اضافه کردند تا موتور را تقویت کنند. از این‌رو قیمت خودرو را براساس بی‌تعهدی‌شان افزایش دادند.معترضان قیمت واقعی شاهین را بیشتر از ۱۶۰ میلیون تومان نمی‌دانند.

شاهین ۱۶۰ میلیون تومان بیشتر نمی‌ارزد
این حواله‌دار می‌گوید: می‌توان ادعا کرد که این خودرو به لجاظ فنی دارای ایراد و قدرت موتور آن ضعیف است. قرار بود شاهین هفت درصد بالاتر از قیمت دنا پلاس باشد. قیمت دنا پلاس ۱۶۶ میلیون تومان است که با احتساب هفت درصد قیمت آن ۱۸۰ میلیون تومان تمام می‌شود و نه ۲۶۷ میلیون تومان!رضا اظهار می‌کند: قیمت واقعی شاهین ۱۶۰ میلیون تومان بیشتر نمی‌ارزد. متاسفانه خودروسازان توربو بودن این خودرو را مزیت می‌دانند. در حالی که این خودرو بنزین سوپر مصرف می‌کند و روغن بیشتری هم می‌برد!

تعیین کننده قیمت هیچ یک محصولات نیستیم
پیش از این مجید باقری، قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرده بود: «نخستین سری از دعوتنامه‌های خودرو شاهین، با قیمت و ضوابط ابلاغی شورای رقابت صادر شد. گروه خودروسازی سایپا از ابتدای ثبت‌نام خودرو شاهین نیز در بخشنامه رسمی فروش به دلیل عدم تعیین قیمت نهایی از سوی مراجع ذی ربط، مبلغی را به‌ عنوان علی‌الحساب اعلام کرده که لزوما این مبلغ ۵۰ درصد قیمت نهایی خودرو نبوده و همانطور که بارها اعلام شده، گروه سایپا تعیین کننده قیمت هیچ یک از محصولات خود نیست.»
این اعتراض به خودرو جدید سایپا درحالیست که در هفته اخیر دیگر خودروساز کشور یعنی ایران‌خودرو، ثبت نام خودرو جدید خود (تارا) را آغاز کرده است.

هشتگ: , , , , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved