stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 223437
  • 24 دی 1399 - 13:25
1

شیوه‌نامه چگونگی حضور دانش‌آموزان در مدارس تدوین می‌شود

شیوه‌نامه چگونگی حضور دانش‌آموزان در مدارس تدوین می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه در هیچ شرایطی نباید بیش از ۱۰ دانش آموز در کلاس حضور یابند و شیوه‌نامه نحوه گروه بندی، ورود و خروج و میزان حضور آنها به دلیل تفاوت در شرایط مدارس توسط شورای مدرسه تدوین می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

، به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده، با تشریح مصوبه جدید ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: در بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر آنها ضروری است.

وی افزود: آموزش برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز دروس عملی شایستگی‌های فنی در شاخه‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی از ابتدای بهمن ماه به صورت حضوری برقرار می‌شود و بازگشایی در مدارس کمتر از ۵۰ نفر و مناطق آبی برای تمام پایه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: این مصوبه برای تمام مناطقی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین وضعیت شده‌اند، بدون استثنا اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در هیچ شرایطی نباید دانش آموزان بیش از ۱۰ نفر در کلاس حضور یابند و شیوه نامه نحوه گروه بندی، ورود و خروج و میزان حضور دانش آموزان به دلیل تفاوت در شرایط مدارس توسط شورای مدرسه تدوین می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص آمادگی مدارس برای حضور دانش آموزان عنوان کرد: تمهیدات لازم در دستورالعمل ابلاغی در نظر گرفته شده و در آن وظایف مسؤولان استان‌ها و مناطق و مدیران مدارس مشخص است؛ و رعایت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر آنها مورد تاکید است.

حکیم زاده با بیان این نکته که مدرسه در شرایط فعلی کارکردهای عادی خود را نخواهد داشت؛ گفت: مدارس باید طبق شیوه نامه‌های ارسال شده با رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن تهویه مناسب در کلاس‌ها عمل کنند و تا جای ممکن زمان حضور دانش آموزان در مدرسه در حد ضرورت و معطوف به آموزش باشد.

وی با بیان اینکه بحث آموزش از تدریس جدا است، گفت: در تدریس است که یادگیری شکل می‌گیرد. مسئله امروز دانش آموزان پایه اول و دوم یک مساله ملی است و بحث سواد یک نسل در میان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مسؤولیت سنگین بر دوش ما نهاده شده که پیامد آن در زندگی و آینده این دانش آموزان تأثیر گذار خواهد بود و شایسته است ما قدری بیشتر از آنچه که در گذشته فعالیت می‌کردیم، تلاش کنیم و من اطمینان دارم آموزگاران در این میدان هم مانند همیشه خوش خواهند درخشید.

حکیم زاده همچنین در خصوص روند آموزش‌ها در شبکه شاد و برنامه‌های آموزشی تلویزیون تصریح کرد: ادامه فعالیت این دو بستر مانند گذشته خواهد بود و دانش آموزان و معلمان می‌توانند در کنار آموزش‌های حضوری از برنامه‌های متنوع تلویزیون که توسط همکاران توانمند و با تجربه ما تهیه شده است و همچنین از محتواهای بارگذاری شده در شبکه شاد استفاده کنند.

وی ضمن تشکر از همکاری و حمایت‌های ارزنده خانواده‌ها از آنان خواست تا این فرصت را جدی گرفته و همراهی با معلمان و مدارس را ادامه دهند تا این برنامه مشترک منجر به بهبود وضعیت دانش آموزان پایه‌های اول و دوم شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.