stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 223148
  • 24 دی 1399 - 1:26
1

تغییر وضعیت شهرها از شرایط قرمز و نارنجی به زرد و آبی

تغییر وضعیت شهرها از شرایط قرمز و نارنجی به زرد و آبی

وزیر کشور با بیان اینکه شرایط شهرهای ما از قرمز و نارنجی به زرد و آبی تبدیل شده است، گفت: نباید از گشایش‌های ایجاد شده، تلقی عادی‌سازی داشته باشیم و کماکان باید تمام دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شود.

قلم | qalamna.ir :

، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه‌شنبه پس از پایان جلسه قرارگاه ملی مبارزه با کرونا طرح محله محور شهید سلیمانی و طرح مدیریت جامع هوشمند را دو موضوع و دستور کار این جلسه ذکر کرد و اظهار کرد: این موضوعات با حضور چهار استان‌دار، رؤسای علوم پزشکی و فرماندهان سپاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: گزارشی که در جلسه ارائه شد نشان از توفیق نسبی این طرح‌ها در همه استان‌ها و شهرهای دارد و با تلاش‌هایی که دستگاه‌های اجرایی، کادر بهداشتی و درمانی انجام می‌دهند نتایج خوبی حاصل شده است.

وزیر کشور با بیان اینکه در موضوع رتبه‌بندی شهرها از قرمز و نارنجی عمدتاً به شهرهای زرد و آبی رسیده‌ایم.، گفت: این شرایط باعث ایجاد گشایش در فعالیت‌های مشاغل، خدمات و فعالیت‌های فرهنگی شده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: نباید از گشایش‌های ایجاد شده، تلقی عادی سازی شرایط داشته باشیم و کماکان باید تمام دستورالعمل‌ها، توصیه‌ها و اقدامات در رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع بیش از حد و موضوع استفاده از ماسک‌ها و خود نگهداری و کمک به هموطنان و همنوعان را در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به استقبال مردم از طرح شهید سلیمانی و مدیریت جامع هوشمند اظهار داشت: پایه اصلی این طرح‌ها بر مردم بوده است و توفیق خوبی حاصل شده است.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم تداوم همکاری دستگاه‌های مختلف گفت: باید بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها و مردم مراحل پیشرفته کار را با استفاده از تجربیات و تحلیل‌های علمی و پژوهشی با اولویت‌هایی در حوزه‌های مناطق، سنین مختلف افراد و هم در اقشار مورد توجه قرار دهیم و نگذاریم شرایط مناسبی که ایجاد شده دوباره به شرایط قبل یعنی نارنجی و قرمز برگردد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: طبق این طرح‌ها در شهر و شهرستان مبنا محلات و در محلات هم مبنا خانواده است. یعنی محله، شهر، شهرستان و استان از پایین به بالا مورد رصد قرار می‌گیرد. در هر کدام از شهرها که علائمی دریافت کنیم که نشان دهنده ابتلای بالا یا بستری زیاد و مورد فوتی باشد باید در مراحل اولیه با اولویت‌بندی‌ها از سطح خانواده، محله و شهر مانع تسری کرونا شویم.

وی با اشاره به مناسبت‌ها و ایام پیش رو گفت: باید برای اهم این مناسبت‌ها مانند دهه فجر و ۲۲ بهمن تصمیم‌گیری‌های مناسب داشته و سیاست‌های لازم در نحوه برگزاری این جشن‌ها با رعایت تمام شرایطی که مبتنی بر سلامت مردم است را اتخاذ کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم آمادگی برای ایام نوروز گفت: به دنبال این هستیم که کمیته‌های مربوطه پروتکل‌های و ملاحظات لازم را برای مناسبت‌های پیش‌رو داشته باشند، تصمیم‌گیری کنند و در قرارگاه و ستاد ارائه کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و روند کاهشی و نزولی که در ابتلاء، بستری و فوتی داریم، مدیریت باید به شکلی باشد که به شرایط بد برنگردیم که با تأمین واکسن کرونا بتوانیم در حوزه‌های مصون سازی، بهداشت و درمان به شرایط با ثبات و قابل اطمینان برسیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.