stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 223081
  • 24 دی 1399 - 16:17
0
سهام عدالت:

۳۰ درصد سهام عدالت استان قم در سرمایه‌گذاری‌ها استفاده شود

۳۰ درصد سهام عدالت استان قم در سرمایه‌گذاری‌ها استفاده شود
قم- معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم بر لزوم تدوین اطلس سرمایه‌گذاری با هدف گردآوری بانک اطلاعات ظرفیت‌های اقتصادی استان تأکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

نیره مظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به لزوم تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: در این اطلس ظرفیت‌ها، محدودیت‌ها و پهنه‌های مستعد مشخص می‌شود و درنهایت در بستر نرم‌افزاری برای سرمایه‌گذاران قابل‌استفاده است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم با بیان اینکه این اطلس باید منطبق بر آمایش سرزمینی باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های دستگاه‌های اجرایی و بودجه‌ای برای بیان و شناسایی لایه‌های مستعد سرمایه‌گذاری از همین رو تلاش کردیم از تجربه دیگر استان‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه پیشنهاد می‌شود کارگروه ویژه اطلس سرمایه‌گذاری استان تشکیل و بر اساس آن بانک اطلاعات آن گردآوری شود.

مظهر با تأکید بر لزوم تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد: بانک‌های دولتی عملکرد خوبی دارند اما بانک‌های خصوصی به جهت عدم همراهی در پرداخت تسهیلات رتبه استان را به ۲۸ ام کشوری رسانده‌اند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم با بیان اینکه بانک‌های خصوصی می‌گویند توسط مرکز رتبه‌بندی می‌شوند و بر این اساس سقف اختیارات آن‌ها تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی رتبه اعتباری آن‌ها در استان کاهش می‌یابد، درنتیجه اختیارات آن‌ها محدود می‌شود.

به گفته وی، تأمین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری با آزادسازی سهام عدالت ظرفیت بسیار بالایی دارند که سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت آن از یک میلیارد تومان به ۵۲۳۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته که می‌تواند یک‌سوم دارایی خود را در پروژه‌های سودآور استان هزینه کند، اگر استان از این ظرفیت استفاده نکند دیگر استان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.