stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 222889
  • 23 دی 1399 - 15:01
2

۱۰ توصیه بی نظیر برای داشتن معلم خصوصی با منصفانه‌ترین قیمت

قلم | qalamna.ir :
در این مقاله سعی شده است توصیه های بسیار خوب و کاربردی برای داشتن معلم خصوصی خوب با نرخ مناسب و منصفانه ارائه شود. اگر در جستجوی تدریس خصوصی قیمت مناسب هستید حتما این مقاله را بخوانید.


قبل از این که توصیه های کاربردی برای داشتن بهترین قیمت معلم خصوصی را ارائه کنیم نکات مهمی را باید توضیح دهیم. اولا در نظر داشته باشید قیمت منصفانه و قیمت مناسب برای کلاس خصوصی منظور قیمت ارزان نیست. معمولا کالا و خدمات با کیفیت را با نرخ ارزان ارائه نمی کنند. پس در نظر داشته باشید که باید سعی کنید معلم خوب با قیمت مناسب داشته باشید نه اینکه هر استادی را با قیمت ارزان انتخاب کنید. البته همانطور که در مقاله بهترین و ارزان ترین قیمت تدریس خصوصی ذکر شده است شما می توانید یک معلم خصوصی بسیار خوب داشته باشید و قیمت هم مناسب باشد ولی اینکه فقط قیمت را در نظر بگیرید و فقط ارزان بودن کلاس ها برای شما ملاک باشد در نهایت نتیجه خوبی نخواهید گرفت. نکته دیگر اینکه، در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا کلاس های آنلاین از استقبال خوبی برخوردار شده است. خبر خوب اینکه کلاس های انلاین به نسبت کلاس های خصوصی حضوری در منزل از ۲۰ تا ۵۰ درصد ارزان تر است. برای دانشجویان خارج از کشور هم فرصت خوبی فراهم شده است که از اساتید تدریس خصوصی داخل ایران خدمات تدریس خصوصی را دریافت کنند چرا که قیمت های کلاس خصوصی که توسط مدرسین خارج از کشور ارائه می شود با توجه به نرخ بالای ارز بسیار زیاد است. به عنوان مثال بر روی این لینک کلیک کنید تا برخی از نرخ های کلاس خصوصی به دلار را ببینید.
اگر می خواهید یک معلم خصوصی بسیار خوب برای یادگیری درس ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی و یا هر درس دیگری در کنار خودتان داشته باشید و در عین حال قیمت مناسبی هم پرداخت کنید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

۱-  سعی کنید به صورت مستقیم و بدون واسطه با اساتید در ارتباط باشید
به این ترتیب می توانید با نرخ کمتر استاد بهتری داشته باشید. در گوگل عبارت (ارتباط بدون واسطه با معلم خصوصی) را سرچ کنید و سایت های معتبری در این زمینه به شما معرفی خواهد شد. وقتی بدون واسطه با خود اساتید کلاس را هماهنگ می کنید تمام مبلغی که پرداخت می کنید به خود استاد داده خواهد شد و اگر از ایشان تقاضای تخفیف کنید به شما تخفیف خواهند داد. اما در حالت دیگر و با هماهنگ کردن معلم خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، زیست، عربی و یا هر درس دیگری از طریق اموزشگاهها با نرخ بالاتری می توانید کلاس داشته باشید. در ضمن، وقتی با خود استاد مستقیم حرف می زنید از نحوه حرف زدن ایشان متوجه خواهید شد که چقدر به کار خودشان مطمئن هستند و با اطمینان بیشتری یک معلم خصوصی خوب را انتخاب می کنید.

۲-  با مدرسین داخل ایران به صورت حضوری و یا آنلاین کلاس داشته باشید
مدرسین خارجی (مثلا برای افرادی که برای یادگیری زبان در جستجوی استاد نیتیو هستند) نرخ بالاتری دارند. قیمت کلاس خصوصی برای اساتید خارجی حدودا متوسط ۴۰ دلار است که هر جلسه حدود ۱ میلیون تومان خواهد شد. برای مدرسین داخل ایران ۱ میلیون تومان حد بالای کلاس های خصوصی است و از ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان می تواند معلم خوب داشته باشید. البته بعضی از اساتید برند و مشهور ممکن است نرخ های بالاتری را هم درخواست کنند و مدرسین تازه کار ممکن است با نرخ کمتری هم تدریس را انجام دهند. در هر صورت، برای یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری و یا هر درس و مهارت دیگری اساتید بسیار خوبی در داخل ایران حضور دارند و می توانید انلاین با ایشان کلاس داشته باشید.


۳-  زودتر کلاس ها را شروع کنید
اوایل ترم بهترین معلم های خصوصی وقت آزاد دارند و با بهترین نرخ خودشان هم کلاس برگزار می کنند. یک مدرس خصوصی خوب می تواند شما را به موفقیت ها بزرگ برساند اگر زود شروع کنید و فرصت کافی برای مطالعه و حل تمرین و مرور داشته باشید. در ایام امتحانات مدرسین خوب وقت خالی ندارند و مجبور خواهید شد با سایر اساتید کلاس خصوصی داشته باشید و چون استرس امتحان را هم دارید هر مبلغی که بگویند را باید پرداخت کنید. زودتر شروع کنید تا در چنین شرایطی قرار نگیرید.

۴-  اگر می خواهید هزینه بسیار مناسب باشد از کلاس های نیمه خصوصی استفاده کنید
به این ترتیب می توانید هزینه کلاس را با یکی از دوستان و یا همکلاسی هایتان تقسیم کنید. مثلا اگر هزینه کلاس ۱ نفره ۶۰۰۰۰ تومان باشد می توانید در کلاس دو نفره با هزینه ۹۰۰۰۰ و یا حتی ۸۰۰۰۰ تومان شرکت کنید و در این حالت هر نفر ۴۵۰۰۰ و یا ۴۰۰۰۰ تومان پرداخت خواهید کرد. به این ترتیب هم معلم شما مبلغ بالاتری برای هر جلسه کلا دریافت می کند و هم شما هزینه کمتری خواهید داشت. البته مسلما بازدهی کلاس خصوصی بیشتر از نیمه خصوصی است ولی تدریس نیمه خصوصی قیمت مناسب تری دارد و بازدهی آن هم از کلاس های گروهی بسیار بیشتر می باشد.

۵-  خودتان هم خوب درس بخوانید
توجه داشته باشید که اگر خودتان مطالعه نکنید برترین استاد ایران و جهان هم نمی تواند به شما کمکی بکند. وقتی خودتان درس می خوانید هم یاد می گیرید و هم تعداد جلسات کمتری را لازم خواهید داشت و هزینه پایین می آید و این بهترین حالت است. فکر نکنید چون معلم خصوصی دارید دیگر لازم نیست کاری انجام دهید. اتفاقا باید تلاش خودتان را دو برابر کنید. باید خوب درس بخوانید تا هزینه ای که پرداخت کرده اید بدون نتیجه از بین نرود. وقتی خوب درس می خوانید بهتر نتیجه می گیرید و با جلسات کمتر و در نتیجه هزینه کمتر نتیجه عالی خواهید گرفت.

۶-  از کلاس های خصوصی آنلاین استفاده کنید
به صورت کلی نرخ و قیمت کلاس های تدریس خصوصی که در منزل و به صورت حضوری برگزار می شود از کلاس های اینترنتی و آنلاین بیشتر است. کلاس های حضوری در هر صورت بازدهی بیشتری هم دارد. به عنوان مثال استادی که برای کلاس خصوصی در منزل هزینه ۱۵۰ هزار تومان را درخواست می کند ممکن است همین کلاس را به صورت آنلاین با هزینه ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان هم برگزار نمائید. نرخ کلاس های خصوصی آنلاین معمولا کمتر است. در ضمن، کلاس های اینترنتی و مجازی محدودیت زمانی و مکانی را از میان برداشته است و در ایام کرونا هم بسیار مناسب می باشد. اگر قصد دارید برای یادگیری بهتر ریاضی از کلاس های خصوصی آنلاین استفاده کنید حتما مقاله نرخ کلاس های تدریس خصوصی ریاضی را بخوانید.


۷- در جستجوی کلاس خصوصی خیلی ارزان نباشید
نکته مهمی که وجود دارد و باید در نظر داشته باشید این است که کیفیت را فدای قیمت نکنید. فقط به دنبال اینکه بخواهید کلاس خصوصی را ارزان داشته باشید، نباشید. سعی کنید با یک استاد خوب و مجرب که رزومه کاری و سوابق تدریس خوبی دارد و از دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده است کلاس داشته باشید. حتی اگر هزنیه کلاس کمی بالاتر باشد در عوض بهتر درس را یاد می گیرید و وقت شما تلف نخواهد شد. فرض کنید می خواهید از کلاس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای کلاس خصوصی ریاضی می توانید یک معلم خصوصی با نرخ هر جلسه ۵۰ هزار تومان داشته باشید و اساتیدی هم هستند که با نرخ مثلا ۷۰ هزار تومان کار تدریس را انجام می دهند. البته این اعداد برای مثال بیان شده اند و در سال  ۹۹ و ۱۴۰۰ شاید بتوان گفت نرخ متوسط کلاس خصوصی ریاضی حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان باشد. اگر شما با استادی که هر جلسه ۵۰ هزار تومان درخواست کرده است کلاس داشته باشید ممکن است ۱۰ جلسه کلاس برگزار کنید و نتیجه نگیرید. در این حالت پول و زمان شما به هدر رفته است. کلاس های خصوصی اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد می تواند بسیار موثر باشد. به عنوان مثال در این مقاله اثر مفید استفاده ترکیبی تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی تائید شده است.

۸- با معلم های خصوصی نزدیک به خودتان کلاس داشته باشید
 اگر قصد استفاده از کلاس های حضوری و تدریس خصوصی در منزل را دارید، با مدرسینی که به لحاظ موقعیت مکانی به خودتان نزدیکتر هستند کلاسها را هماهنگ کنید تا وقت استاد در مسیر رسیدن به کلاس کمتر تلف شود و در نتیجه بتواند به شما تخفیف بدهد. اگر ساکن غرب تهران هستید بهتر است با استادی هماهنگ شوید که ایشان هم در محدوده غرب تهران سکونت دارد. اگر ساکن کرج هستید (به عنوان مثال) به جای اینکه با مدرسین غرب تهران کلاسهای ریاضی را هماهنگ کنید می توانید از همان کرج مدرس بگیرید. برای کلاس های حضوری بزرگترین چالش مدرسین وقتی است که در مسیر از دست می دهند و هزینه ایاب و ذهاب و ترافیک هم اهمیت دارد. اگر منزل استاد به شما نزدیک باشد تخفیف خوبی به شما خواهد داد.

۹-  شاگردهای دیگری معرفی کنید و برای کلاس خودتان تخفیف بگیرید
برای مدرس و استاد شما هم خوب است که شاگردهای بیشتری داشته باشد. می توانید کارت ایشان را در کلاس خودتان در مدرسه یا دانشگاه توزیع کنید و اگر از نحوه تدریس ایشان رضایت هم دارید می توانید حتی از ایشان تعریف هم بکنید تا شاگردهای بیشتری جذب کنند. به این ترتیب مطمئنا می توانید برای کلاس های خودتان تخفیف خوبی بگیرید. اگر هر جلسه مثلا ۵۰۰۰۰ تومان هزینه پرداخت می کنید و ۱۰ جله کلاس لازم دارید با این کار اگر ۲۰ درصد از ایشان تخفیف بگیرید در کل جلسات ۱۰۰۰۰۰ تومان به نفع شما خواهد بود. بنابراین این روش هم روش خوبی است.

۱۰-  روی قیمت پیشنهادی مدرس حرف بزنید و تخفیف بگیرید
بسیاری از مدرسین که به صورت مستقیم و بدون واسطه در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند، در بخش هزینه تدریس عبارت توافقی را ذکر نموده اند. می توانید با این اساتید سر قیمت کلاس ها حرف بزنید و تخفیف بگیرید. اگر حتی مدرس در بخش قیمت کلاس نرخ معلومی را ذکر کرده است باز هم می توانید با ایشان حرف بزنید و ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف بگیرید. در تعداد جلسات بالا همین ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف مبلغ قابل توجهی خواهد بود. اگر چند درس را با یک استاد برگزار کنید باز هم به شما تخفیف بیشتری خواهند داد. مثلا ریاضی و فیزیک را با یک استاد کلاس داشته باشید. تعداد جلسات بیشتر شده و تخفیف خواهند داد.
ساکن تهران، تبریز، مشهد، شیراز، اصفهان، یزد، سنندج، ارومیه و یا هر جای دیگر ایران که هستید با شرکت در کلاس های خصوصی حضوری و آنلاین می توانید در درس و تحصیل پیشرفت کنید و نتیجه عالی بگیرید. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در بالا می توانید قیمت مناسبی برای کلاس های خصوصی داشته باشید.
منبع

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.