stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 222550
  • 23 دی 1399 - 10:03
7
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

یکی از بزرگترین گاوداری های غرب کشور در کردستان افتتاح شد

یکی از بزرگترین گاوداری های غرب کشور در کردستان افتتاح شد
کردستان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از افتتاح یکی از بزرگترین گاوداری‌های غرب کشور در کردستان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمدفرید سپری در حاشیه مراسم افتتاح گاوداری دشت گل قروه که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار استان کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: مساحت کل این گاوداری ۵۰ هکتار می باشد که تاسیسات آن در ۷۰ هزار متر مربع احداث شده و یکی از برزگ ترین گاوداری های شیری غرب کشور میباشد.
وی با بیان اینکه ظرفیت گله مولد این گاوداری ۳ هزار راس خواهد بود تصریح کرد: در مجموع کل گله به ۶ هزار راس خواهد رسید و برای ۱۲۰ نفر به صورت مسقیم شغل ایجاد خواد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: سالانه در این گاوداری۷۰۰ راس تلیسه، ۲۸ هزارتن شیر خام صنعتی و۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.
سپری یادآور شد: طبق طرح توجیهی تهیه شده این گاوداری با سیستم فری استال و دو واحد شیردوشی فعال ۳۲ راسی و۱۰۰راسی تکمیل خواهد شد.
وی در این راستا افزود: در حال حاضر روزانه ۹۰ تن شیر خام در این واحد تولیدمی شود و بصورت ماهیانه برای۴۸۰راس دام عملیات تلقیح مصنوعی انجام می شود.
سپری در پایان تاکید کرد: جهت احداث این گاوداری ۳۸ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی استان از محل صندوق توسعه پرداخت شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.